سیستان و بلوچستان پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی مسکن را از مهمترین اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته استان سیستان و بلوچستان هم در ساخت و هم تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است.

فرزانه صادق مالواجرد در جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای دولت سیزدهم از اولویت ویژه و بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در این استان سبب گردیده علاوه بر تامین زمین مورد نیاز با پیشرفت فیزیکی مطلوب و کیفیت بالای ساخت و سازه‌های واحد‌ها حرکت‌های خوبی در جهت تسهیل در خانه دار شدن مردم این دیار صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی مناطق حاشیه شهر زاهدان گفت: مقرر گردید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و شهرداری زاهدان طرحی برای ساماندهی اراضی بلوار شهید سردار سلیمانی زاهدان تهیه کنند که در قالب آن هم خدمات پشتیبانی و هم شبکه معابر لحاظ شده باشد تا بعد از تصویب در شورایعالی معماری و شهرسازی شهروندان این مناطق از خدمات آن بهره‌مند شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ضروری است بسیاری از اراضی موجود در شهر زاهدان که در اختیار نیرو‌های نظامی قرار دارد در چرخه برنامه ریزی شهری قرار گیرد، تصریح کرد: با تفاهمنامه منعقد شده بین اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و نیروی زمینی ارتش جهموری اسلامی به زودی بخشی از اراضی در اختیار این ارگان نظامی استان در برنامه ریزی شهری هم از نظر سکونت و هم تامین خدمات قرار خواهد گرفت.

اشتغالزایی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به حدود ۲۹ هزار نفر رسید

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در استان اشتغال‌زایی ۲۸ هزار و ۷۶۹ نفر را به همراه داشته است، گفت: استادکارانی که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند برای این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عطاء اله اکبری نیز در این جلسه اظهار داشت: تمام مراحل ساخت این طرح اعم از تامین زمین، فراهم کردن زیرساخت‌ها، سهم آورده اعضا و دیگر موارد طبق یک زمان‌بندی مشخص و با یک شتاب مناسب در حال پیگیری است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۱۹ هزار و ۸۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و تاکید کرد: با پیشرفت فیزیکی مطلوب واحد‌های در دست ساخت این طرح در استان یعنی ۵۵ درصد پیش بینی می‌شود تا پایان سال بخش قابل توجهی از آن‌ها در مناطق شهری و روستایی استان آماده بهره‌برداری شود.

اکبری بیان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همه دست اندارکاران تاکنون خوب پای کار آمدند و خوشبختانه به واسطه همین همکاری در مقیاس ملی مسکن جایگاه خوبی پیدا کرده ایم.

وی نبود زیرساخت‌های برق، آب و گاز در طرح نهضت مسکن ملی سیستان و بلوچستان را یکی از مهمترین مشکلات دانست و گفت: با توجه به نقشه کامل این طرح نیاز است نهاد‌های خدمات رسان نسبت به تامین زیرساخت برق، آب و گاز در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هدف در طرح نهضت ملی مسکن این است که با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کنیم که در این زمینه تلاش شده شرایط و ظرفیت استان در نظر گرفته شود بطوری که در بسیاری از شهرستان‌های استان از جمله سراوان، خاش، مهرستان و شهر جدید رامشار این مهم در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار