وضعیت پروژه انتقال آب از دریا به کنارک و چابهار کُند و نگران کننده است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت پروژه انتقال آب کنارک به چابهار کُند و نگران کننده است .

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت پروژه انتقال آب کنارک به چابهار کُند و نگران کننده است بنظرم از طرف وزارت نیرو کوتاهی صورت گرفته است، در منطقه محروم اگر آب و امکانات نباشد مردم چکار باید بکنند.

محمد جواد عسکری در بازدید از طرح‌های در دست اجرای حوزه آب، کشاورزی، آبخیزداری و منابع طبیعی شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیای، قصرقند و زرآباد اظهار داشت: قرار ما چیز دیگری بود آنچه را که ما در بازدید میدانی سفر‌های گذشته مصوب کردیم انجام نشده و تاکنون لوله‌های آب در طول مسیر افتاده و به حال خویش رها شده است.

وی افزود: بنای بازدید‌های ما این است مشکلات مردم حل شود و سفر‌های نمایندگان مجلس و مسوولان و همراهی مسوولان استانی و محلی خروجی داشته باشد و مردم تغییر را احساس کرده و ایجاد امید شود.

وی بیان کرد: ما فاصله زمانی کوتاهی را مشخص می‌کنیم براساس آن اگر بی توجهی صورت بگیرد مصداق ترک فعل است و باید مسوول مربوطه پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل و مشکلات این سفر و مصوبات سفر‌های گذشته را براساس اولویت در مجلس و از طریق وزیران مربوطه پیگیری می‌کنیم تا مشکلات کمتر شود.

عسکری با اشاره به اینکه آب شیرین‌کن کنارک، آب شرب مورد نیاز شهرستان‌های کنارک و چابهار را تامین می‌کند که مقرر شده بود به واسطه مشکلات موجود ظرفیت آن تا ۲۵ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان بهمن ماه سال جاری افزایش پیدا کند، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارایه شده در این نظارت میدانی به دلیل مشکل در تامین منابع اعتباری افزایش ظرفیت آب شرین‌کن کنارک- چابهار انجام نشده و پیمانکار اجرای آن را منوط به دریافت تسهیلات کرده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ کیلومتر از ۲۲ کیلومتر خط انتقال آن اجرا شده و ۱۱ کیلومتر دیگر متوقف مانده است که نیاز است سریعا پیگیری و به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر قبلی مقرر شده بود اقدامات لازم برای اجرای طرح افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن کنارک به دلیل اهمیت آن سریعاً انجام شود، در نظارت میدانی قبلی از این طرح اعلام شد که نیاز‌های انجام آن هر چه سریع‌تر به کمیسیون اعلام شود تا آن‌ها را پیگیری کنیم، به وزیر نیرو نیز اعلام کردیم به دلیل شرایط بحرانی برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های فعلی از وضعیت اجرای افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن کنارک نگران کننده است و پذیرفتی نیست، ادامه داد: اگر کم کاری صورت گرفته آن را مصداق ترک فعل می‌دانیم و هدف ما رفع مشکلات مردم بود و باید مسئولین مربوطه پاسخگو باشند، زیرا تامین آب شرب حق طبیعی و اولیه مردم است و نباید در این باره کم کاری کرد.

وی بر تخصیص اعتبار به گرگروها، احیا و مرمت و بهسازی قنوات، طرح‌های حوزه آبرسانی تاکید کرد و افزود: اجرای هوتک‌ها و آب بند‌ها و پرژه‌های آبخیزداری خیلی مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار