۲۱ دانش‌آموز مدرسه‌ای در یکی از روستاهای قوچان دچار گازگرفتگی شدند

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۲۱ دانش‌آموز مدرسه روستای "شفیع" از توابع شهرستان قوچان دچار مسمومیت محدود ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن شدند.

ابوالفضل رفیعی افزود: در این حادثه که ظهر امروز رخ داد، ۲۱ دانش آموز دچار حادثه شدند که ۱۷ نفر توسط پنج دستگاه آمبولانس اورژانس و یک نفر توسط تیم امداد و نجات هلال احمر به بیمارستان موسی ابن جعفر(ع) قوچان منتقل شدند.

وی ادامه داد: همچنین سه دانش آموز به صورت سرپایی مداوا شدند و در حال حاضر دانش آموزان منتقل شده به بیمارستان نیز ترخیص شده اند.

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در خصوص علت این حادثه گفت: مدرسه دارای سیستم گرمایشی مرکزی بوده است اما به دلیل سردی هوا با کمک والدین یک دستگاه "پولار" از مسجد محله به مدرسه منتقل و در سالن مدرسه جانمایی شده بود.

حسین محمدزاده بیان کرد: روشن کردن این دستگاه به مرور موجب بروز سردرد در دانش آموزان شد و پیگیری اولیاء مدرسه منجر به کمک گرفتن از نیروهای امدادی گردید.

وی افزود: این مدرسه در دوره اول ابتدایی دارای چهار کلاس و به صورت ترکیبی دانش آموزان دختر و پسر در آن مشغول تحصیل هستند.

شهرستان قوچان در فاصله ۱۴۹ کیلومتری مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.