جوجه ریزی بهمن به ۱۲۰ میلیون قطعه می رسد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی بهمن به ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

آقای حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۳۱ تا ۳۴ هزارتومان است که کماکان ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به زیان ۱۲۰ میلیارد تومانی مرغداران در روز، آینده صنعت دچار مخاطره شده است که بنابر تصمیمات هفته قبل مبنی بر واگذاری امور به تشکل ها و ابلاغ آن امیدواریم که شاهد تعدیل قیمت در بازار باشیم.

اسداله نژاد نیاز ماهانه کشور به جوجه ریزی را ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن‌ است که جوجه ریزی بهمن به ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که بدلیل مازاد عرضه، بازار خوبی را برای تولیدکننده متصور نیستیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام تنها اقدام‌به خرید تضمینی سویه آرین‌کرد که این موضوع در راستای کاهش زیان مرغداران تاثیری نداشت؛ لذا منتظر دستورالعمل اجرایی واگذاری امور به اتحادیه مرغداران هستیم تا اقدام به خرید مازاد تولید از مرغداران‌کنیم.

او گفت: با حذف تعهدات ارزی امکان صادرات وجود دارد، اما با الزام بازگشت ارز به سامانه نیما امکان رقابت با تجار ترکیه وجود ندارد؛ بنابراین راهی جزء کاهش هزینه های تولید و و حذف تعهدات ارزی نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار