تولید بیش از ۶۰ درصد گشنیز تولیدی کشور در استان همدان

استاندار همدان گفت: بیش از ۶۰ درصد گیاه گشنیز کشور در این استان تولید می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در چهارمین جلسه کمیته بهره‌وری استان همدان گفت: در طرح الگوی کشت با هدف افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب، ۲۵ درصد از آب مصرفی فعلی را کاهش و میزان تولید که ۴.۵ میلیون تن است را به ۵.۵ میلیون تن افزایش می‌دهیم.

او با بیان اینکه همدان به عنوان اولین استان در کشور الگوی کشت را پیاده کرده است، گفت: با توجه به رشد جمعیت باید برای تأمین نیازمندی‌ها به موضوع الگوی کشت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه آن‌ها که مرتبط با حوزه تولید هستند باید به شکل مبسوط برنامه‌های خود در زمینه بهره‌وری را در رسانه ملی برای مردم تشریح کنند، افزود: جهاد کشاورزی استان به عنوان مجموعه مولد که امنیت غذایی را تأمین می‌کند، موضوع بهره‌وری را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه با توجه به بحران کم‌آبی، سومین سال خشک‌سالی و کاهش نزولات آسمانی، بهره‌وری به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از اهداف عمده‌ای که در الگوی گشت دنبال می‌شود، افزایش تولید از ۴.۵ میلیون تن به ۵.۵ میلیون تن است که ۷۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

او تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید آموزش و ترویج گسترده الگوی کشت را در دستور کار قرار دهد ضمن اینکه کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند بهای آب و برق مصرفی آن‌ها کاهش و بسته‌های تشویقی دیگری نیز به آن‌ها ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار