اعتصاب بیش از ۱۳۰ ابَر شرکت صهیونیستی علیه نتانیاهو

بیش از ۱۳۰ شرکت فوق پیشرفته در اعتراض به اقدامات بنیامین نتانیاهو فردا اعتصاب می‌کنند.

بیش از ۱۳۰ شرکت فوق پیشرفته (هایتک) اعلام کردند در اعتراض به «کودتای بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ایجاد تغییرات در دستگاه قضایی از جمله کاهش اختیارات دیوان عالی اسرائیل روز سه شنبه اعتصاب می‌کنند.

رسانه‌های عبری زبان از جمله پایگاه خبری «واللا» و روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کردند شرکت‌های فوق پیشرفته (هایتک) که از ستون‌های اصلی اقتصاد رژیم اشغالگر هستند، تصمیم گرفته اند در «اعتصابی هشدار آمیز» روز سه شنبه (فردا) و برای چند ساعت دست از کار بکشند تا با این کار خود کابینه بنیامین نتانیاهو را به عقب نشینی از طرح‌ها و برنامه هایش وادار کنند.
پویش «مبارزه علیه کودتا» که شامل انجمن‌ها و هیئت‌های اسرائیلی مخالف کابینه نتانیاهو است با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «کودتای دیکتاتوری به شدت به حقوق مدنی، اقتصاد اسرائیل و تمام سامانه‌های زندگی خسارت خواهد زد».

این پویش همچنین خبر داد انتظار می‌رود مناطق مختلف اراضی اشغالی پنجشنبه آینده شاهد اعتراضات گسترده‌تری باشد و تظاهرات گسترده دیگری نیز شامگاه شنبه علیه اقدامات نتانیاهو در تل آویو برگزار خواهد شد.

بیش از ۱۳۰ هزار اسرائیلی شامگاه شنبه در دو تظاهرات گسترده در تل آویو علیه اصلاحات قضایی «یاریو لیوین» وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو شرکت و اعتراض خود را برضد این سیاست‌ها اعلام کردند.

بر اساس اصلاحات جدید کابینه نتانیاهو در دستگاه قضایی اسرائیل، از قدرت دیوان عالی این رژیم به شدت کاسته خواهد شد و به کابینه اجازه می‌دهد کمیته انتخاب قضات را در دست بگیرد و این طرح همچنین قدرت مشاوران حقوقی کابینه را هم محدود خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار