اطلاعیه واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس صادر شد

سازمان خصوصی سازی برای واگذاری ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس اطلاعیه رسمی صادر کرد.

سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در نظر دارد به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها»، از طریق فرابورس عرضه و واگذار کند.

بنا بر اعلام سازمان خصوصی‌سازی، بلوک ۵۱ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس که ۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۶۵۰ سهم این باشگاه را شامل می‌شود به ارزش کل پایه ۲۷ هزار و ۳۸۱ میلیارد و ۷۲۹ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۰۰ ریال، به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله با فاصله هر قسط ۶ ماه و مدت تنفس یکساله در فرابورس عرضه خواهد شد.

به این ترتیب ارزش ۵۱ درصد سهام پرسپولیس دو هزار و هفتصد میلیارد تومان خواهد بود که با واگذاری به بخش خصوصی، این باشگاه به صورت رسمی به جمع باشگاه‌های غیردولتی ایران اضافه خواهد شد و اعضای هیئت مدیره قرمز‌ها را نیز مدیران غیردولتی تشکیل خواهند داد.

نکته مهم اینکه ممکن است سهام پرسپولیس به صورت یک بلوک یا سه بلوک ۱۷ درصدی عرضه شود که در صورت واگذاری یک بلوک ۵۱ درصدی، شرکت خریدار قدرتمندترین سهامدار باشگاه نیز خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه خصوصی سازی، خریدار باید حدود ۵۴۷ میلیارد تومان را به صورت نقدی پرداخت کند و بعد از یک سال تنفس، در ۱۲ قسط شش ماهه، بقیه مبلغ پرداخت می‌شود.

آگهی عرضه عمومی سهام پرسپولیس هفته آینده نیز منتشر می‌شود و سپس فرآیند برای خرید ۵۱ درصد سهام و عرضه پیشنهادات آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار