تنیس آزاد استرالیا؛

جوکوویچ در یک قدمی قهرمانی قرار گرفت

دور چهارم یکصدو یازدهمین دوره رقابت‌های تنیس آزاد ۲۰۰۰ امتیازی و ۵۴ میلیون دلاری استرالیا در ورزشگاه شهر ملبورن برگزار شد.

به نقل از گلز، در این دوره اشلی بارتی از استرالیا و رافائل نادال از اسپانیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شرکت کردند که البته بارتی با دنیای قهرمانی وداع کرده است و نادال در دور دوم حذف شد. حال نوواک جوکوویچ از صربستان که پس از اخراج جنجالی از دوره قبل به علت تزریق نکردن واکسن برای تساوی با رکورد نادال در قهرمانی گرنداسلم‌های مختلف به ملبورن بازگشته است، برای قهرمانی تلاش می‌کند. کارلوس آلکاراس تنیسور اسپانیایی و مرد شماره یک جهان به علت آسیب دیدگی عضله پای راست از حضور در این دوره انصراف داد.

مسابقات در زمین هارد کورت با پوشش گرین سِت برگزار شد. به قهرمان هر یک از بخش‌های انفرادی و دوبل مردان و زنان ۲۰۰۰ امتیاز در رنکینگ جهانی اهدا شد. به فینالیست‌های بخش مردان ۱۲۰۰ و در بخش زنان ۱۳۰۰ امتیاز تعلق گرفت. جایزه قهرمان مسابقات نیز در بخش انفرادی ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار دلار است و به فینالیست یک میلیون و ۶۲۵ هزار دلار اهدا می‌شود. نتایج مسابقات به این شرح است:
انفرادی مردان:
دور چهارم:
آلکس دِمینور از استرالیا ۰ - ۳ نواک جوکوویچ از صربستان (بخت ۴ قهرمانی) (ست ها‌: ۲ - ۶، ۱ - ۶ و ۲ - ۶)

روبرتو بائوتیستا آگوت از اسپانیا ۱ - ۳ تامی پل از آمریکا

پیش از این آندری روبلف از روسیه، بن شلتون از آمریکا، کارن خاچانوف از روسیه، سباستین کوردا از آمریکا، استفانوس سیتسیپاس از یونان (بخت ۲ قهرمانی) و یری لهچکا از چک به یک چهارم نهایی راه یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.