نفت به بالاترین بهای خود در ۷ هفته گذشته رسید

بهای طلای سیاه در بازار‌های جهانی طی روز‌های اخیر شاهد روند صعودی بوده است.

گرچه بهای نفت خام در بازار جهانی در اواخر سال گذشته میلادی شاهد نوسان و کاهش بود، اما در حالی که هنوز یک ماه از سال ۲۰۲۳ نمی‌گذرد، بهای طلای سیاه در بازار جهانی بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در معاملات بازار انرژی، بهای نفت شاهد افزایش یک درصدی بود که همین امر قیمت طلای سیاه را به بالاترین میزان در ۷ هفته گذشته رسانید. کارشناسان امیدواری‌ها برای افزایش درخواست چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت را دلیل این صعود دانسته اند.

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۲۸ سنت افزایش به ۸۸ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۶ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

این در حالی است که به دلیل جشن آغاز سال چینی، بازار‌های آسیایی انرژی اکنون تعطیل هستند و داد و ستد نفت در این منطقه به کندی صورت می‌گیرد.

با کنار گذاشته شدن سیاست سختگیرانه چین در مقابله با کرونا و گسترش سفر‌های مردم این کشور همزمان با تعطیلات سال نوی چینی، امیدواری‌ها برای افزایش درخواست سوخت توسط پکن بیشتر شده است. کاهش محدودیت‌ها درباره کرونا و نیز تاثیرات مخرب جنگ اوکراین و تحریم‌های مرتبط با روسیه، از جمله دلایل روند صعودی بهای نفت در جهان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار