۱۴ قرارداد طرح کشت قراردادی با کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری منعقد شده است.

نعمت‌الله تقی‌زاده مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری استقبال گندمکاران این استان از طرح کشت قراردادی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون برای اجرای این طرح در ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: حدود دو ماه از اجرای طرح کشت قراردادی در استان می‌گذرد و در این مدت حدود نیمی از برنامه محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوب کشاورزان، این طرح در ادامه به تحقق ۱۰۰ درصدی برسد.


بیشتر بخوانید


تقی‌زاده ادامه داد: در طرح کشت قراردادی باید ۲۱ هزار و ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی برود که در همین راستا تاکنون یک هزار و ۱۴ قرارداد با کشاورزان استان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه طرح کشت قراردادی گندم در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت، تحقق خودکفایی در تولید گندم و حمایت از کشاورزان با حذف واسطه‌ها و تولید محصول باکیفیت اجرا می‌شود، اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند برای ثبت قرارداد به وب سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران مراجعه و نرم‌افزار کاربردی کشاورزی قراردادی را در گوشی همراه خود نصب کنند.

تقی‌زاده گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به میزان ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال زراعی جاری افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار