خراسان جنوبی در رده سیزدهم تولید گوشت در کشور

رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی از رتبه سیزدهم استان در تولید گوشت در کشور خبر داد.

زنگویی مطلق رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: میزان جوجه ریزی طیور گوشتی از ابتدای سال تا کنون در استان ۲۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۷۰۰ قطعه در بیش از هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی بوده است.

او افزود: خراسان جنوبی با داشتن بیش از یک هزار انواع واحد‌های پرورش طیور و تعداد ۸۰۶ واحد گوشتی در رتبه سیزدهم تولید گوشت طیور در کشور قرار دارد.

زنگویی مطلق ادامه داد: با وجود مشکلات پیش روی این صنعت، تولیددکنندگان تلاش بسیار در جهت تداوم تولید و بقای این صنعت داشته اند به نحوی که پاسخگوی نیاز استان بوده و نیز حتی مازاد تولید را به خارج استان ارسال کرده است.

رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی عنوان کرد: رعایت اصول امنیت زیستی، اصول بهداشتی و قرنطینه ای، اصلاح ساختار بهداشتی و واکسیناسیون مناسب نقش تعیین کننده‌ای در پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌ها دارد.

او با بیان اینکه کلیه واحد‌های طیور استان تحت نظارت دامپزشکی فعالیت دارند تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۶۱ دز واکسن در واحد‌های طیور استان استفاده شده است و با فعالیت مستمر دامپزشکی تعداد هزار و ۷۷ مورد پایش و مراقبت از واحد‌های طیور صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار