آواربرداری منازل مسکونی تخریب شده در زلزله خوی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ غربی از آغاز عملیات آواربرداری منازل مسکونی تخریب شده در زلزله شهرستانی خوی خبر داد.

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ غربی با اشاره به انجام ارزیابی‌ها در مناطق زلزله‌زده خوی اظهار داشت: با دستور استاندار آذربایجان غربی برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت آواربرداری از مناطق زلزله‌زده، این عملیات با محوریت شهر فیرورق و برخی روستا‌ها در کمتر از یک هفته پس از وقوع زمین لرزه آغاز شد.

وی افزود: در این عملیات از ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی استفاده می‌شود و نهاد‌های مختلفی از جمله بنیاد مسکن، راهداری، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها در این خصوص مشارکت و همکاری‌های لازم را با ستاد بازسازی دارند.


بیشتر بخوانید 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: ۳۰ گروه جهادی به همراه گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در این عملیات به ویژه تخلیه اثاثیه منازل و گشایش معابر همکاری دارند تا با سرعت بیشتری شاهد آواربرداری از این مناطق باشیم.

وی ادامه داد: در زلزله چهارشنبه هفته گذشته در خوی، خسارات جدی به برخی منازل وارد شده که در همین راستا ۳۷۰ واحد باید تخریب و مجددا احداث شود، همچنین ۳ هزار و ۶۰۰ واحد نیازمند تعمیر هستند که امیدواریم با همراهی همه نهادها، روند بازسازی آن‌ها نظیر روستا‌های زلزله‌زده بخش مرکزی خوی به سرعت اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.