آمریکا نماینده ویژه حقوق بشر در کره شمالی را منصوب کرد

رئیس‌ جمهور آمریکا نماینده ویژه حقوق بشر در کره شمالی را منصوب کرد.

جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا روز دوشنبه نماینده ویژه حقوق بشر در کره شمالی را منصوب کرد؛ سمتی که در تمام دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خالی مانده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سمت به جولی ترنر، دیپلماتی حرفه‌ای داده شد که در حال حاضر ریاست بخش آسیا را در دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا بر عهده دارد.

این سمت از ژانویه ۲۰۱۷، زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال ایجاد روابط با پیونگ یانگ بود و سه بار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرد، خالی بود. این امر به کاهش تنش‌ها میان دو کشور منجر شده بود، بدون اینکه به دستیابی به توافقی بلندمدت منجر شود.

این سمت که در رده سفیر است، از طریق قانونی در سال ۲۰۰۴ با هدف فشار آوردن در خصوص موضوع حقوق بشر در کره شمالی ایجاد شد.

در ماه‌های اخیر به این علت که پرتاب موشک توسط پیونگ یانگ در سال ۲۰۲۲ رکورد زد، تنش میان کره شمالی و همسایه جنوبی آن و نیز آمریکا و ژاپن به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین گزارش سالانه خود در مورد حقوق بشر، تخلفات گسترده در این کشور منزوی کمونیستی، از جمله حبس دسته جمعی و کار اجباری را محکوم کرد.

ترنر که بر اساس بیوگرافی رسمی اش به زبان‌های فرانسوی و کره‌ای مسلط است، باید از طریق رأی گیری در سنای آمریکا نیز برای عهده دار شدن این سمت تأیید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار