هزینه خدمات فرودگاهی همچنان دلاری محاسبه می شود

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت:اکنون شرکت های هواپیمایی خدمات فرودگاهی خود را بر مبنای محاسبه دلاری پرداخت می کنند.

آقای مقصود اسعدی سامانی گفت:  سال گذشته  ۱۷۰ هزار و ۱۲۵ پرواز با  حدود ۲۷۷ هزار ساعت پرواز  انجام شده است، همچنین ۲ میلیون  و ۷۶  هزار و ۶۸۴ صندلی  فروخته شده که ضریب اشغال مسافر ۷۵ درصد بوده و تنها ۲۵ درصد از ظرفیت هواپیماها خالی بوده است.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، در پروازهای خارجی هم ۲۵هزار  پرواز صورت گرفته که از این تعداد ۳میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۸۳ مسافر جابه جا شده که میزان ضریب اشغال  مسافر ۶۹ درصد و تعداد صندلی های خالی ۳۱ درصد بوده است‌.

 او می گوید: بعد از استقرار دولت سیزدهم از اول آذر  ۱۵ درصد نرخ بلیت را کاهش دادند و قرار بود در قبال این کاهش دولت اقداماتی از جمله ریالی شدن نرخ عوارض فرودگاهی و پرداخت تسهیلات بانکی برای  ایرلاین ها انجام  دهند، اما متاسفانه در این حوزه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

سامانی گفت: هزینه هر نشست وبرخاست پروازها ۸ میلیون و۵۰۰ هزار تومان است که افزایش بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به چند سال گذشته داشته است.

 او گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما غیر قانونی نبوده و ما طبق مصوبه نرخ آزاد سازی بلیت این اقدام را انجام داده ایم.

سامانی  گفت: نرخ عوارض فرودگاه ریالی دریافت می شود، اما مبنای محاسبه آن دلاری بوده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث افزایش دلالی و سوء استفاده سوداگران از این اقدام می شود. اکنون حدود ۵۰ درصد از ناوگان هوایی کشور زمین گیر است.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
برای چی بر حسب دلاری حساب میکنن
آخرین اخبار