یارانه نان حذف نمی شود

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

آقای سید احسان خاندوزی گفت: سیاست شفاف سازی در بودجه کشور قدم  به قدم  رو به جلو است  و این اقدام و شیوه ها در لایحه بودجه  در نظر گرفته شده است.

او در مورد مزد کارگران در سال ۱۴۰۲  گفت: رویکرد اصلی دولت در موضوع مزد کارگران بازگشت به قانون است، قانون شورای عالی کار را با حضور شرکای اجتماعی به رسمیت می شناسد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: مصلحت بازار کار در توافق قانونی شورای اجتماعی شورای عالی کار تصمیم گیری شود. جلسات اولیه آغاز شده و باید منتظر جمع بندی نهایی باشیم.

خاندوزی گفت: ارتقای معیشت کارگران کنترل تورم، ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال است که موجب می شود به شکل پایداری اشتغال ایجاد می‌کند و قدرت خرید از دست نرود و مثل یخ از ابتدا تا انتهای سال ذوب نشود.

او افزود: غیر از مصوبات شورای عالی کار تلاش می کنیم با کنترل ریشه های تورمی و حفظ قدرت معیشت جامعه کارگری، قدرت خرید مردم کاهش نیابد‌.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد کنترل بازار ارز، گفت: همانطور که رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد وضعیت منابع ارزی کشور وضعیت خوبی دارد، حتی به جهت کنترل مصرف ارزی کشور آن بخش رسمی که در قالب واردات کالا صورت می گیرد، با هماهنگی های بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، وضعیت کنترل بسیار خوب بوده است.

او اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد نیاز ارزی از طریق بازار رسمی تامین می شود. اما متاسفانه در شبکه ها و کانال هایی که قمار ارز صورت می گیرد، بدون تناسب با شرایط ارزی کشور شاهد افزایش نرخ در این شبکه ها بودیم که امیدواریم دستگاه های مسئول در این بازارهای کاغذی هم وضعیت را مهار کنند.

خاندوزی با بیان اینکه نباید نقش بازارهای کاغذی و قمار را به نسبت بازار رسمی پررنگ کنیم، گفت: تاکید رئیس جمهور این است که بانک مرکزی تمام اهتمام خود را برای کنترل بازار به کار گیرد که رئیس کل بانک مرکزی تاکنون با شرکای تجاری کشور مراوداتی داشته است. همچنین نسبت به راه اندازی بازار مبادله ارز اقدام کرده و اقدامی هم در مورد صرافی ها در دستور کار قرار داده است که می تواند به کنترل وضعیت منجر شود‌.

خاندوزی در مورد سوداگری گفت: در کشور فاقد نهادهای ترمزگیر برای سوداگری در بازار انواع دارایی ها هستیم، حال می خواهد این جرایم مربوط به پولشویی باشد یا اخلال در بازار اقتصادی همچون ارز، طلا و غیره.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: به خاطر کوتاهی های گذشته، سرعت گیرهای لازم را نداشتیم و دولت تلاش کرد با اقدامات قانونی و اجرایی سرعت گیر هایی را در بازارهای دارایی قرار دهد. در هیچ کشوری اجازه نمی دهند به راحتی تقاضای کاذب در بازارهای مختلف از جمله ارز و مسکن ایجاد شود.

او ادامه داد: بانک مرکزی درخواست اختیاراتی را برای مواجه بیشتر جهت مقابله اجباری با سوداگری داشت.

خاندوزی افزود: دیروز در جلسه مبارزه با پولشویی اکثر اعضا تاکید کردند که مرکز اطلاعات مالی کشور با بانک مرکزی حداکثر هماهنگی را داشته باشد.

او در مورد حقوق کارمندان، گفت: آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد، ضریب میانگین افزایش حقوق است و آنچه پس از تصویب مجلس اجرا خواهد شد افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی حقوق است تا توازن بیشتری ایجاد شود.

خاندوزی گفت: برای اینکه میزان افزایش حقوق موجب دامن زدن به تورم و تبدیل به یک نمایش اجتماعی نشود، تلاش کردیم به اندازه حداکثر میزان افزایشی که در دخل و درامد بودجه ۱۴۰۲ ممکن است این افزایش ها را متناسبا در جهت جبران حقوق کارمندان داشته باشیم.

وزیر اقتصاد در مورد عرضه خودرو در بورس گفت: همگرایی وزارت صمت و شورای رقابت برای حفظ منافع مردم و تولیدکنندگان وزارت صمت پیگیر عرضه زمانبندی شده خودرو در بورس کالاست.

 خاندوزی گفت: عرضه خودرو در بورس، هم دسترسی بهتر به خرید، هم شفافیت و هم در مجموع منفعت مصرف کننده و تولیدکننده را به همراه دارد.

او ادامه داد: قبلا هم اعلام کرده ام اگر سازوکار موثرتری برای حفظ منافع مردم وجود دارد، دولت با آغوش باز از شنیدن پیشنهادها استقبال می کند. طی عرضه های انجام شده در بورس ۲۷۵۰ میلیارد تومان منفعت به مردم به عنوان خریدار خودرو از بورس رسیده است؛ در واقع خرید ارزان تر به نسبت بازار انجام شده است. 

وزیر اقتصاد اضافه کرد: وزارت صمت در تلاش است تا عرضه با زمانبندی مشخص، منظم و قابل پیش بینی را در بورس دنبال کند.

او گفت: در تلاش هستیم همگرایی مناسبی میان وزارت صمت و شورای رقابت شکل بگیرد تا خروجی مصوبه شورای رقابت، استفاده از سازوکار شفاف و مناسب برای تامین نیاز مردم و هزینه های تولیدکنندگان باشد. 

خاندوزی گفت: شیوه قبلی فروش خودرو، بخت آزمایی ناصواب و نادرستی بود.

او گفت: بخش اعظمی به داخل منابع و مصارف بودجه کشور و فارغ از این بخش ناشی از سیاست شفاف سازی در بودجه کشور و قدم رو به جلو است .

 خاندوزی ادامه داد: افزایش میزان حقوق کارکنان دولت در میانه و جزء قانون رقمی خود به خود هزینه جاری اضافه کرده است، در مقایسه کنترل رشد نقدینگی و ایجاد ثبات در بازار  دارایی و هدف مهار تورم و تسهیلات تکلیفی شبکه بانکی است.

یارانه نان حذف نمی شود

 سخنگوی اقتصادی دولت گفت: خبری از آزادسازی قیمت نان وجود ندارد و محدودیتی هم در تعداد عرضه نان وجود ندارد ضمن آنکه محدودیت تخصیص آرد به نانوایان در مرحله دوم برداشته خواهد شد.

او گفت: دولت سیزدهم یارانه نان را حذف نخواهد ‌کرد؛ یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک کارگر نانوایی
۲۳:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام آیا نان به خودیه خود پخت میشود . خیر در نانواییها شاطر و ... نباشد هیچ نانی نمیتواند خود به خود پخت شود و آن کارگران زحمتکش هم نیاز به پول و دستمزده خوبی دارن و الان در این میان این نفرات زحمتکش چند ساله که نه دستمزدشان افزایش یافته و نه چیزه دیگری و در عوض هم حق بیمه ای که پرداخت میشود افزایش خبلی زیادی پیدا کرده و هم تورم جامعه و باز هم در این میان به کارگران نانوایی ظلم و ستم زیادی ایجاد شده و هم بعضی از مشتریها هتک هرمت و فوش زیادی به آنان میگویند حال شما مسعولین لااقل نگویید نان خط قرمز ماست پس کارگران نانوایی از کجا بیارند و بخورند و مفت برای مردم کار بکنند که شما خط قرمزی داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۶:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
آقای خاندوزی ازشما سوال دارم چرا یارانه نان را به مردم پرداخت نمیکنید خودتان که میگویید روزانه ۵هزارتن انحراف آرد در کشور است واقعا هم هست کسی منکر نیست پس چرا ادامه این گونه پرداخت یارانه نان را ادامه میدهید چرااجازه میدهید بیت المال به غارت برود هر یک روز تعلل =۱۰۰میلیارتومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اگر مثل روحانی مطمئن بودین یه لحظه هم دریغ نمی‌کردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اقا گل یارانه نان نقدی پرداخت کن تا یارانه به مردم برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ایران خودرو و سایپا آنقدر پررو و جسور شده اند که راحت خودروهاشونو دوبرابر می‌فروشند و هر وقت دلشون بخواد توی بورس کاسبی می‌کنند و اسمشو میزارن خدمت رسانی و مردم رو به نای آخر رسوندند و هر زمان که ثبتنام شروع میشه معلوم نیست چه سیاست کثیفی رو دارن دنبال می‌کنند که سایتشون رو از دسترس خارج می‌کنند و هیچ مرد حلال زاده ای هم پیدا نمیشه توی این کشور تا بزنه توی دهان این باند مافیای خودرو در ایران خودرو و سایپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
پدرمون رو درآوردید با این یارانه هاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
یارانه نان حذف شود بیشتر از همه دلالان دولتی و اتحادیه های آرد ونان درآمد هنگفت خود را از دست میدهند.
Germany
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
نبابا توروخدا بیاین حذف کنین خجالت بکشین همین نون خالی داریم هم بیاین بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
یه پیام دارم برای صداسیما عزیز میدونستید همین الان یانگوم و دونگی و جومونگ ..... همه این سریالا همزمان داره از ماهواره پخش میشه ما فقط برای همین سریالا شبکه های ایرانی میزدیم الانم که هیچ کدوم ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
کالابرگ الکترونیکی حذف کنید بزارین یارانه عادی پرداخت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
سوبسید نان به ملیونها اتباع خارجی رو در نظر گرفتید آیا؟؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
۸ملیون اتباع بیگانه دارن یارانه نان‌میگیرند!!!!!؟؟؟؟چرا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
پس مطمین باشین حذف می شه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
واقعا"خسته نمی شوید یک مطلب را چندین بار وچندین سال تکرار میکنید ای کاش بجای این مطالب در صدد رفع مشگلات گرانی می شدید از وقتی یارانه را در دستور کار گذاشتید تورم روی تورم چون انکار مجوز پیدا کردید ومجوز دادید هر کالایی گران شود وهیچ کنترلی ونظارتی نبود فقط دوست دارید مردم را فقیر کنید وبسته هایی معیشتی برایشان ارسال کنید وفیلمبرداری کنید و نمایش دهید که ما خیر هستیم .خدا وکیلی دنبال یک کار جدید برای رفع گرانی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
جان عزیزت بیا و یارانه نان حذف کن. خدا را خوش نمیاد به خاطر مردم توی ریاضت و زحمت بیفتید. عجب رویی دارید شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
با سلام خدمت باشگاه خبرنگاران جوان، لطفا در مورد قطع و وصل شدن اینترنت مخابرات و کاهش سرعت اون یک گزارش تهیه بفرمایید. بخدا مُردیم از بس حرص خوردیم، پول نت رو گرفتن اما خدمات درست نمیدن. بخدا فقط مردم رو از مال حرام منع کرد مخابرات هم با گرفتن پول و ندادن خدمات یه جورایی داره مال حرام بدست میاره ، لطفا پیگیری کنید. خدا اجرتون بده. مخابرات آزادی مرداویج اصفهان، مورد قطع و وصل اینترنت ۲۰۲۰ مخابرات کوی سپاهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
وقتی شما میگین حذف نمیشه، یعنی صد و بیست درصد حذف میشود و نان گران می شود و مملکت به قهقرا میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
میدونستید با اضافه کردن حقوق لطفی به کارگر نکردید و فقط دارید سرعت نابود شدنش رو کمتر می کنید؟ به جای افرایش دستمزد بهتر است فکری به حال روابط خارجه بکنید و کشورهایی که مارا تحریم کرده اند را تحریم کالا کنیم تا از ورود کالاهای ساخت این کشورها جلوگیری شود و به نوبه خود بازار آنهارا تحت فشار قرار داد. به نظرم کالاهای چینی درجه یک و دو و کالاهای روسی درجه یک و دو برای شروع مناسب باشند. اگر مثل فرانسه اقدام به دور ریختن لوازم خارجی کنیم و لوازم داخلی و کشورهای دوست را وارد کنیم ارزش پول ما بالا رفته و ارزش دلار در کشور پایین خواهد آمد. اما تا زمانی که گوشی اپل، ماشین کره ای و آمریکایی و فرانسوی و انگلیسی وارد کنیم راه به جایی نخواهیم برد و باعث اهمیت دلار می شویم. چه بسا افرادی سود جو دست به افزایش قیمت دلار بزنند و بازار آن را داغ کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
جون مادرت این رو هم قطع کنید تا منتی سر مردم نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۷:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اشتباه است باید با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد و یارانه آن به خود مصرف کننده هم پرداخت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
همش که نون خالی میخوریم یه دفعه اینو هم قطع کنین تا بمیریم تموم بشه دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
به نان صنعتی هم بارانه بدید. من نمی تونم نان سنتی بخورم و از یارانه ای که برای نان می دهید محروم هستم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
شیطونا میخواین حذفش کنیدا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
نه بابا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
بخش خصوصی دراین مملکت به‌درد نمخره این تورم گرانی غیر قابل کنترل خورجی همین بخش خصوصی دولت هرچی تلاش میکنه قیمت ارز خودرو طلا وکالا را کنترل کند همین پولی که در دست بخش خصوصیه از بازار جمش میکنه الان سرمایه بخش خصوصی از بخش دولتی بیشتر شده به خاطر اینه نمیشه تورم کنترل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
پس چرا نظرات را نمایش نمیدهید میترسید به گوش مسسولین برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
با این کارتخوانهای کذایی هم مردم ناراضی هستند هم نانوایان هر دوطرف غر میزنند و هزینه هنگفت هم بر دوش دولت است وزن انواع نان نصف شده که این مقدار از جیب مردم برداشته میشود برخی نانوا نماها هم از دولت یارانه دریافت میکنند (بصورت تراکتشهای سوری باچند کارت چندین بار در روز خرید سوری انجام میدهند کسی هم متوجه نمیشود حتی هنگام پرینت کرفتن از کارتخوانهای هوشمند شماره کارتهای که خرید کرده اند نمایش داده نمیشود که با یک کارت چندین مرتبه در روز خرید انجام شده)بدون اینکه پختی انجام دهند دولت ۱۰ ماه است که با این کارتخوانهای جدید ور میرود اخر این هم از کوچک شدن نان وشلوغی صفها به علت کم کاری نانوایان
Germany
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
وجدانا ماهی چن بار ایی تیترو میزنید؟؟؟؟؟حالا اگ نمیخان حذف کنن هی شما یادآوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
یارانه نان حذف نشد یکوقت سهم ارد دولتی را کم نکنید!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
دارو هم قرار بود گرون نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اگر هدف دولت تبدیل ایران به شعب ابوطالب هست دقیقا در جهت درست حرکت می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
شما انگار نان مصرف نمی کنیداز وزن نان دیگر چیزی نمانده اعتراض هم میکنیم میگویند نخر مگه کارت دعوت برات فرستادیم چرا یارانه نان را نقدی به مردم پرداخت نمیکنید چرا فضای پخت نان را رقابتی نمیکنید والله این مدیریت نیست که شما حق مردم را به ی عده نانوایان نانوا نما میدهید کم گرفتاری داریم که نان هم به آن اضافه شد اجازه دهید که خود مردم یارانه نان را خودمردم مدیریت کننند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
نه بیا حدف کن تا از دست شما راحت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
خدا روشکر نان داریم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
یارانه نان را درست و کامل و به صورت نقدی به خوده ملت بدهید ونان را آزاد کنید تا هم قاچاق وبه انحراف رفتن های آرد صفر شود و هم مجبور نباشید به بیش از۸ملیون اتباع بیگانه یارانه غیر مستقیم بدهید د این اوضاع تورم و تحریم و......
آخرین اخبار