دومین مجمع سلامت استان همدان برگزار می‌شود

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان گفت: دومین مجمع سلامت استان همدان پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه به همت دانشگاه علوم پزشکی همدان در مرکز همایش‌‍‌های بین المللی غدیر دانشگاه برگزار می‌شود.

دکتر حبیب معصومی گفت: تعداد ۲۰ گروه کاری در دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان تعریف شده است که مجمع سلامت از نظر تعداد و سطح شرکت‌کنندگان جامع‌ترین گروه کاری محسوب می‌شود.

او با تاکید بر اینکه مجمع سلامت شهرستان‌های استان همدان بر اساس دستور‌العمل باید در سه ماه سوم هر سال و مجمع سلامت استان در سه ماهه چهارم برگزار شود، از برگزاری مجمع سلامت استان بعد از وقفه پنج ساله خبر داد و گفت: این مجمع فقط یک بار در سال ۹۶ در استانداری همدان برگزار شد.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با بیان اینکه مجمع سلامت شهرستان‌ها نیز در قالب کارگروه سلامت به صورت محدود برگزار می‌شد، اظهار داشت: امسال مجمع سلامت برای ۹ شهرستان استان به جز همدان که مشترک با استان برگزار می‌شود با حضور حداکثری برگزار شد.

او یکی از اهداف برگزاری مجمع سلامت استان را تجلیل از مسئولیت پذیری افراد موثر در پیشبرد اهداف سلامت دانست و گفت: عوامل اجتماعی موثر بر حوزه سلامت به بیرون از دانشگاه علوم پزشکی ازجمله مسئولان دولتی و غیردولتی، خیرین و سمن‌ها و اقشار مختلف مردم مرتبط است.

دکتر معصومی سخنرانی استاندار همدان، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان و رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان را بخشی از مجمع استانی سلامت عنوان کرد و افزود: در این مجمع سه چالش اصلی استان شامل جوانی جمعیت، تغییر اقلیم و اثرات آن بر سلامت و بیماری‌های غیرواگیر به ترتیب توسط اساتید برجسته کشوری دکتر محمد اسماعیل اکبری مشاور جمعیت وزیر کشور، دکتر مطلق رییس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و دکتر اعتماد مدیرکل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بررسی می‌شود.


وی در اختیار قراردادن فهرستی از نیاز‌های حوزه‌های ارائه خدمت دانشگاه علوم پزشکی همدان ازجمله درمان، بهداشت، غذا و دارو و اورژانس را از دیگر اهداف برگزاری مجمع استانی سلامت عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با مشخص شدن نیاز‌ها خیرین سلامت و مجموعه‌های مختلف مرتبط با حوزه سلامت دانشگاه برای رفع مسائل اقدام کنند.

دکتر معصومی با بیان اینکه تعداد پنج غرفه در حاشیه برگزاری مجمع استانی سلامت پیش‌بینی شده است، گفت: غرفه‌های معاونت‌های بهداشتی، درمان و غذا و دارو، اورژانس ۱۱۵ و مدیریت مشارکت‌های مردمی دانشگاه ضمن معرفی فعالیت‌های واحد و شاخص‌های مربوطه خدمات و آموزش چهره به چهره ارائه می‌دهند و نیاز‌ها را در چهار محور زمین، ساختمان، تجهیزات اداری و پزشکی به شرکت‌کنندگان مجمع استانی سلامت اطلاع رسانی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.