باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

مسابقه‌ای تحت عنوان اعلام ساختمان‌های ناایمن/ محمدی: زمان ارائه لیست را شرایط تعیین می کند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران می گوید: عده ای برای اعلام ساختمان‌های ناایمن دنبال برگ برنده هستند و آتش نشانی هیچ زمانی لیست را اعلام نمی‌کند.

قرار بود روز شنبه اول بهمن یکی از اعضای شورای شهر تهران لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر کند تا مردم بدانند که دقیقا کدام ساختمان‌ها جانشان را به خطر می‌اندازد، اما این وعده عضو شورای شهر موجب واکنش شهردار تهران شد، علیرضا زاکانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که من در جریان انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن هستم، اما آن‌ها را شهرداری تهران منتشر نخواهد کرد همچنین من منتظر هستنم تا پرونده این ساختمان‌ها را ببندم.

تا پایان همان روز پیگیری‌های خبرنگاران برای انتشار لیست انجام شد، اما باز هم این لیست منتشر نشد! علت آن را جویا شدم؛ مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که قرار بود آتش نشانی تهران لیست به روز شده از ساختمان‌های ناایمن را به ما بدهد، اما تا به الان هیچ لیستی از این سازمان ارسال نشده است،  طی مذاکره شفاهی دوستان سازمان آتش نشانی از بنده مهلت یک هفته‌ای برای پایش مجدد ساختما‌های ناایمن گرفتند. تا شنبه هفته آینده شهرداری تهران را مکلف میکنیم تا لیست را به شورای شهر ارائه دهد.

عباسی تاکید کرد:  بعید می‌دانم کسی مخالف انتشار لیست ساختما‌های ناایمن باشد؛ قطعا شهردار تهران هم دغدغه انتشار لیست ساختما‌های ناایمن را دارد و فعلا تا شنبه منتظر شهرداری می‌مانیم و امیدوارم اگر کسی مخالف انتشار ساختمان‌های ناایمن است به حقوق شهروندان توجه کند و آنرا به جا بیاورد.

با توجه به مهلتی که اعلام شد، موضوع را از قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران جویا شدیم، او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد که به نظر می رسد بعضى ها دنبال برگ برنده هستند، اما این کار فقط یک جو روانی در جامعه ایجاد می‌کند و نیازی نمی‌بینم چنین کاری اتفاق بیفتد در حال حاضر هیچ ساختمان ناایمنی اینطور نیست که بگوییم در حال ریزش است و تنها از لحاظ اطفا حریق، راه پله‌ها و... بررسی کردیم.

وی گفت: ما دنبال حل مسئله هستیم نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم؛ وظیفه آتش نشانی دادن لیست نیست و وظیفه شهرداری تهران است؛ ما باید ایمن سازی کنیم. البته همه اعضای شورای شهر تهران لیست رادارند، اما شاید آخرین لیست به روز شده در اختیارشان نباشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران یادآور شد: آتش نشانی هیچ زمانی لیست را اعلام نمی‌کند و شهرداری هم چنین کاری را انجام نمی‌دهد؛ ممکن است ارائه لیست مدت ها طول بکشد زيرا همه چيز بستگى به شرايطى مانتد تعداد نيروها دارد و زمانش را شرايط  تعيين می‌کند.

حال با توجه به این اظهار نظرات باید ببینیم تا روز شنبه که مهلت به پایان می سرد؛ لیست ساختمان‌های ناایمن و انتشار آن به کجا می‌رسد؟ آیا این مهلت چند روزه می‌تواند در انتشار لیست موثر باشد؟  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

سازمان آتش‌نشانی باید طبق وظیفه خود ،
این فهرست را اعلام‌ کند ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار