تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است!

عضو شورای شهر تهران گفت: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می‌شود.

جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: اعلام شده مادامی که خودرو‌ها معاینه فنی بگیرند مجاز به تحرک هستند، این در حالی‌است که معاینه فنی در شهر‌ها عمدتاً غیرقابل اعتماد بوده و تنها در تهران کمی قابل اعتماد است.

وی ادامه داد: در گذشته قرار بود وقتی خودرویی جدید وارد می‌شود یک خودروی اسقاطی از رده خارج شود، اینکه حالا در قالب معاینه فنی خودرو‌ها پول می‌گیریم و اسقاط خودرو‌های فرسوده انجام نمی‌شود، ضد هوای پاک است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه استاندارد در مرحله اول به خودروسازان مجوز می‌دهد در حالی که باید در حین تولید نظارت شود، تصریح کرد: این استاندارد اولیه کارآمدی لازم را ندارند و باید در طول زمان تولید نظارت صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه ما معاینه فنی دینامیکی نداریم و باید در پیمایش معاینه فنی دینامیکی صورت بگیرد، یادآور شد: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می‌شود؛ باید ببینیم معاینه فنی موتورخانه‌ها چند درصد در آلایندگی اثر گذار هستند و سوخت منابع متحرک و کارخانجات، چه میزان آلودگی هوا را تشدید می‌کنند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار