کمپین «وکالت می‌دهم» ادامه پروژه شکست‌خورده سوریه‌سازی در ایران است

حسین الله کرم مهمان تلفنی برنامه جام انقلاب بود و درباره ماهیت کمپین «من وکالت می‌دهم» گفت: برای ابعاد این مسئله نخست باید به این سئوالات پاسخ داد که «وکالت به چه کسی داده می‌شود؟»

برنامه جام انقلاب با سردبیری مصطفی صادقی و تهیه کنندگی فریدون ماهر از رادیو انقلاب روی آنتن است. در این برنامه به شبهات و سئوالات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی درباره پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ داده می‌شود؛ که در این بخش پاسخ به کمپین «من وکالت می‌دهم» پرداختیم.

حسین الله کرم مهمان تلفنی برنامه جام انقلاب بود و درباره ماهیت کمپین «من وکالت می‌دهم» گفت: برای ابعاد این مسئله نخست باید به این سئوالات پاسخ داد که «وکالت به چه کسی داده می‌شود؟» و «چرا؟». معتقدم دشمنان با راه اندازی اغتشاشات اخیر دنبال سوریه‌سازی در ایران بودند، اما وقتی ما موشک نقطه زن و هایپر سونیک علیه مواضع ضدانقلاب در کردستان عراق به کار بردیم، عملا اجرای پروژه سوریه‌سازی در ایران شکست خورد، چون آمریکایی‌ها نتوانستند از ضدانقلاب حمایت کنند.

وی با بیان اینکه موضوع وکالت دادن اصلا جایگاهی ندارد، افزود: عوامل پشت این کمپین می‌خواهند پروژه سوریه سازی در ایران را به شکلی ادامه دهند و نگذارند این پروژه بمیرد. از این رو می‌بینیم که رسانه‌های معاند به طور مشخص ایران اینترنشنال و من‌وتو خیلی به این مسئله می‌پردازند.


این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم ایران دیگر به دوره‌های منسوخ شده به ویژه دوره پهلوی بر نمی‌گردند، اظهار کرد: اگر افرادی مثل علی کریمی، حمید فرخ‌نژاد، احسان کرمی، نازنین بنیادی، گلشیفته فراهانی و حامد اسماعیلیون و شیرین عبادی از کمپین «من وکالت می‌دهم» حمایت کردند، اما آن‌ها در مقابل گروه قوی تری قرار دارند که این گروه دوم مخالف وکالت دادن هستند. مولوی عبدالحمید، علی افشاری، رضوی فقیه و فاطمه حقیقت جو و کومله از جمله مخالفان جدی کمپین یادشده هستند.

وی افزود: همان طور که جنگ پرچم‌های گروه‌های ضدانقلاب را در برلین دیدیم امروز شاهد شورش یک گروه معاند مقابل سایر گروه‌های ضدانقلاب هستیم.

این استاد دانشگاه درباره چرایی طراحی پروژه سوریه سازی توسط ضدانقلاب در ایران بیان کرد: آمریکایی‌ها افزایش قدرت ایران را مشاهده می‌کنند و می‌بیند ایران به زودی چهارراه جهان تبدیل خواهد شد بنابراین می‌خواهند در قالب پروژه سوریه سازی این بازی را به هم بزنند، اما ایران با موشک هایپرسونیک نشان داد اصلا اجرای این پروژه در ایران امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به شکل گیری گروه‌های تروریستی همچون داعش و النصره در سوریه با حمایت عربستان و صهیونیست‌ها افزود: آمریکایی‌ها با عوامل خود در منطقه می‌خواستند جریان مقاومت را در منطقه بزنند، اما در نهایت موفق نشدند. آن‌ها می‌ترسند در جنگ با ایران تمام منطقه نفتی از ریاض تا امارات مورد حمله قرار بگیرد بنابراین سراغ پلن «بی» یعنی «سوریه سازی در ایران» رفتند تا از طریق همین گروه‌های ضدانقلاب، جنگ داخلی در ایران راه بیاندازند.

الله کرم یادآور شد: با تدبیر مقام معظم رهبری پروژه آمریکایی‌ها عملی نشد، چون ایشان اجازه ندادند که بسیجی ها، پاسداران و نیرو‌های امنیتی در برخورد با اغتشاشگران سلاح داشته باشند. ما در تهران حدود ۷ شهید و در کل ایران بیش از ۸۰ شهید دادیم؛ حال آنکه در تهران از ضدانقلاب حتی یک نفر هم کشته نشد.


وی افزود: ما در پازل آن‌ها بازی نکردیم بنابراین اجازه اجرای سوریه سازی در ایران را به آن‌ها ندادیم و این پروژه شکست خورد، اما جریان ضدانقلاب همچنان به خیال خام خود می‌خواست رهبر ضد انقلاب را مشخص کند، اما همین مسئله موجب دعوای شدید میان آن‌ها شد، چون گروه‌های تجزیه طلب به هیچ عنوان با گروه‌های برانداز کنار نمی‌آیند، چون اختلافات عمیقی دارند.

گفتنی است برنامه جام انقلاب از شنبه تا پنجشنبه روی موج اف ام ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز به روی آنتن می‌رود این برنامه با مشارکت تحریریه روزنامه جام جم تهیه و سردبیری می‌شود و به اخبار انقلاب و پاسخ به شبهات مختلف پیرامون انقلاب می‌پردازد.

علاقه مندان می‌توانند از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۹۵۵ و شماره ۰۹۰۳۹۱۱۳۴۷۴۴ در پیام رسان‌های ایرانی با رادیو انقلاب در تماس باشند.

برچسب ها: سیاسی ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
مرگ بر تما م گروههای مخالف جمهوری اسلامی ایران زنده باد مردم شهید پرور ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار