رییس امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان اصفهان :

اصفهان، از استان‌های برتر در ورزش بانوان است

رئیس امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اصفهان، یکی از برترین استان‌ها در حوزه قهرمانی، حرفه ای و همگانی محسوب می‌شود.

زهره مردانی رئیس امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: حضور بانوان ورزشکار استان اصفهان در رشته‌ها و میدان‌های مختلف ملی و بین‌المللی این موضوع را به اثبات رسانده است.

او ادامه داد: بطور کلی ۵۰ هیات ورزشی فعال در استان و همچنین ۶۷۰ هیات فعال در شهرستان‌ها وجود دارد.

رییس گروه هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی، اظهار داشت: حضور در مسابقات ورزشی کشور‌های اسلامی یکی از شاخص‌های عملکرد بانوان ورزشکار اصفهانی در امسال  بود که ۱۱ نفر شامل ورزشکار، پزشکیار و داور به مسابقات اعزام شدند.

او با بیان اینکه ۹ نفر از آن‌ها ورزشکار بودند، ادامه داد: ۶ نفر آن‌ها یعنی ۷۰ درصد ورزشکاران اعزامی به این مسابقات مدال آور بودند که نقطه قوتی برای بانوان استان به‌شمار می‌آید.

مردانی گفت: مسابقات استعداد‌های برتر با اعزام ۱۶ تیم از استان و میزبانی ۶ رشته ورزشی برگزار شد که اصفهان پس از تهران موفق به کسب مقام دوم شد که نشاندهنده از توانمندی و استعداد‌های بسیار بالای ورزشکاران این استان است.

او اضافه کرد: در حوزه ورزش همگانی نیز قابلیت‌های ارزشمندی با توجه به راهبرد‌های هیات‌های ورزشی استان و اداره‌های شهرستان‌ها وجود دارد و کار‌های زیربنایی و مطلوبی در این حوزه انجام شده است.

رییس گروه هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: برنامه‌های متعددی در راستای توسعه و حفظ و نگهداری ظرفیت‌های ورزش بانوان در حوزه‌های فرهنگی، قهرمانی و همگانی انجام شده تا بتوانیم عناوین خوبی در عرصه ملی و بین‌المللی کسب کنیم.

او بیان کرد: ظرفیت و قابلیت‌های ورزش بانوان در استان بالاست و موفقیت‌های چشمگیر در سال‌های گذشته تا به امروز نشان می‌دهد که در صورت حمایت و رفع مشکلات، دستاورد‌های این بخش خیلی بیشتر خواهد شد.

استان اصفهان حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان فعالیت می‌کنند.

حدود ۵۰ درصد ورزشکاران زیر پوشش در استان بانوان هستند و در شماری از شهرستان‌ها تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته بیش از مردان است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
رزمی کار بودن اینا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
دروازه بانان فکر کردم پسره
Iran (Islamic Republic of)
خ
۲۰:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
اصفهان نه در ورزش درتمام کل کشور همیشه برتر و بهترینه ، دوتیم فوتبال سپاهان و ذوب آهن همیشه درلیگ برتر درکشور اونم بطور مداوم درهیچ استانی بجز پایتخت که اونام با حمایتهای دولتی وبازیکنان ازتمام نقاط وحمایت آبی وقرمزها دردیگراستانها شاید دو تیم داشته باشند ولی نهایت یکسال بعد به دسته اول سقوط میکنند وای دراصفهان چندین ساله این دو تیم موفق حتی درسطح آسیا بسیار ارزشمند و قابل ستایش هستند. اصفهان درواقع نصف جهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
چه دروازبانی قلدری زهرا خانم خدا حفظش کنه دروازبان تیم ملی عالیه