سرپرست بانوان اداره ورزش اصفهان:

۱۸۵ بانوی ورزشکار اصفهانی عضو تیم‌های ملی هستند

سرپرست هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: در ۶ ماه نخست امسال بالغ بر ۱۸۵ بانوی ورزشکار از استان اصفهان در تیم‌های ملی در رشته‌ها و رده‌های مختلف سنی عضویت داشتند.

زهره مردانی با اشاره به اینکه ظرفیت ورزش بانوان در استان اصفهان بالاست، گفت: در ۶ ماه نخست امسال همچنین ۲۱۰ ورزشکار به اردو‌های تیم‌های ملی دعوت شدند.

او اضافه کرد: در سه ماه اخیر ۱۱ نفر به‌عنوان نماینده، بازیکن، داور و پزشکیار به مسابقات کشور‌های اسلامی اعزام شدند که با کسب مدال‌های رنگارنگ همراه بود.

سرپرست هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به میزبانی‌های استان اصفهان از رویداد‌های ورزشی ادامه داد: ۱۵ میزبانی لیگ کشوری، ۲۵ میزبانی قهرمانی کشور، بیش از ۱۶ میزبانی منطقه‌ای، هفت مورد برپایی اردوی تیم ملی و برگزاری ۲ رویداد بین المللی و آسیایی در این مدت ثبت شد.

مردانی با بیان اینکه زنان قادرند به‌عنوان مدیران و مسئولان ورزشی فعالیت کنند، اظهارداشت: از ۴۹ هیات ورزشی در استان، چهار رییس از بانوان هستند.

او خاطرنشان کرد: ورزش بانوان اکنون ۶۶۸ هیات فعال در شهرستان‌ها نیز دارد که در صورت حمایت و سرمایه گذاری می‌توانیم شاهد رونق هرچه بیشتر این رشته‌ها در آن نواحی باشیم.

استان اصفهان حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

حدود ۵۰ درصد ورزشکاران تحت پوشش در استان بانوان هستند و در شماری از شهرستان‌ها تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته بیش از مردان است.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.