چهارمین جشنواره منطقه‌ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام در خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

مرادی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: چهارمین جشنواره منطقه‌ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام در چهار بخش شعر، هنر، پژوهش و جنبی با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی استان و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

او افزود: این جشنواره با هدف شناساندن جایگاه والای معنوی ابن حسام، معرفی فرهیختگان ارزشمند فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی منطقه شرق، حمایت از صاحبان اثر و معرفی آن ها به مناطق مختلف کشور، نخبه پروری و کشف استعدادهای شعری، هنری و ادبی منطقه و ایجاد وفاق میان شاعران و هنرمندان برگزار می‌شود.

مرادی ادامه داد: بخش هنری و پژوهشی به جشنواره امسال افزوده شده که شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به بخش هنری در حوزه‌های خوشنویسی اشعار ابن حسام، طراحی و نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


بیشتر بخوانید


معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش پژوهشی نیز مقالات با موضوعات سیری در اندیشه کلام و اشعار ابن حسام، باورهای عامیانه در شعر ابن حسام، باورهای نجومی در شعر ابن حسام، تشیع در شعر ابن حسام، ساده زیستی، زیارت و موسیقی در شعر ابن حسام پذیرفته می‌شود.

او عنوان کرد: افراد می‌توانند آثار خود را تا پایان بهمن از طریق سایت www.jdkhj.ir  در بخش رویدادها ارسال کنند و در بخش اصلی جشنواره نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در قالب کلاسیک، نو و سپید و در بخش جنبی با موضوعات سلامت، محیط زیست و طبیعت ارسال کنند.

مرادی با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان،کرمان و یزد در این جشنواره حضور خواهند داشت اظهار کرد: به سه برگزیده در بخش دانشجویی و آزاد با موضوعات جشنواره در قالب کارت هدیه، لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار