وزیر کشور در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز:

آسیب‌های اجتماعی با نماز حل می‌شود

وزیر کشور در اجلاس سراسری نماز گفت: نماز دوای هر دردی است و به مصداق آیه شریفه «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر» برطرف کننده آسیب‌های اجتماعی است.

احمد وحیدی صبح پنج شنبه در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز که در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: حل مساله طلاق با عمل به فریضه نماز است و انسان نماز خوان که خودش را به خدا وصل می‌کند به آرامش و اطمینان می‌رسد و از آسیب اجتماعی نظیر خودکشی دوری می‌کند.

وزیر کشور ادامه داد: مشکل بزرگ برخی از بازداشت شدگان در اغتشاشات اخیر، قطع ارتباط آن‌ها با معنویت و خدا بود. هجمه فراوان فرهنگ منحط غربی و بی خدایی، باعث بی هویت سازی این جوانان شده است.

 وحیدی تاکید کرد: هرکجا که آثار کمبود ارتباط با خدا را می‌بینیم، متاسفانه شاهد این اتفاقات هم هستیم.

وی با بیان اینکه نماز ابزار قوی و مستحکم در حفظ جامعه از تهدیدات است؛ گفت: مهم‌ترین عامل برای ساختن جامعه برتر و اسلامی، ترویج و همگانی شدن نماز است.

وزیر کشور به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و افزود: معظم له همواره فراگیر شدن نماز در جامعه تاکید دارند.

وزیر کشور با تاکید بر توجه جدی و عمیق همه دستگاه‌ها و ادارات به فریضه نماز، گفت: همه ما در گسترش فرهنگ نماز تکلیف داریم. در این ارتباط ابلاغیه‌ای از سوی وزارت کشور به استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور صادر شده است.

 وحیدی از مدیران استان‌ها و شهرستان‌ها خواست نسبت به تقویت فرهنگ نماز در حوزه ماموریتی شان اهتمام داشته باشند و به خصوص در مساجد که فاقد امام جماعت هستند، تدبیر و حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

تبیین فرهنگ دین ستیزانه کشور‌های غربی محور دیگر سخنان وزیر کشور بود که اظهار کرد: اهانت‌هایی که اخیرا از سوی نشریه منحط غربی نسبت به مظاهر دینی انجام شد، نشان از فرهنگ دین ستیزانه این کشورهاست و راهکار مقابله با این فرهنگ، نماز است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ نماز باعث حفظ انسجام، سلامت فردی و اجتماعی می‌شود و کشور را در برابر دسایس دشمن مصون نگه می‌دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار