نوری:

مواجهه آموزش و پرورش با دانش‌آموزان درباره نماز کامل نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: مواجهه آموزش و پرورش با دانش‌آموزان در باب نماز و اعتقادات کامل نیست و بهتر است آشنایی با نماز در کودکی اتفاق بیفتد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده سخنران دیگر این مراسم بود. نوری درباره تعداد نمازخانه در مساجد و امام جماعت گفت: بیش از ۶۹ هزار نمازخانه در مساجد وجود دارد. الان بیش از ۴۷ هزار امام جماعت در مدارس داریم. با وجود این برکات، ولی با چالش‌هایی هم مواجه هستیم.

نوری با نقل وصیت‌نامه‌ای از شهید دانش‌آموز فرهاد حسینعلی ادامه داد: نماز مومن را تغییر می‌دهد. نماز برای سلب عادت است. پس باید مراقب بود که نماز به عادت تبدیل نشود. در پژوهش‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم نماز امر فطری است و گرایش کودکان به نماز بیشتر است. علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته ایراداتی وجود دارد. اگرچه اکثریت مردم به وجوه فریضه نماز اعتقاد دارند، ولی آگاهی آنان از فلسفه نماز اندک است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما در روش‌های افزایش آگاهی مردم به فلسفه نماز فقیر هستیم. باید نیاز‌های فطری با روش نوین پاسخ داده شود. از طرفی، مواجهه آموزش و پرورش با دانش‌آموزان در باب نماز و اعتقادات کامل نیست. از آنجایی که کار‌های نماز در دوران کودکی انجام می‌شود، بهتر است این آشنایی در این دوران اتفاق بیفتد، تا رشد خوبی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به دلیل موارد سلیقگی دچار چالش‌هایی شده، تصریح کرد: معلم برای این آموزش آماده نشده بود. در دوره جدید برای معلمان جدید و قدیم این مهارت ایجاد خواهد شد. در این دوره برای معلمان دوره‌های توانمندی‌ای برگزار می‌کنیم که برای پاسخگویی به شبهات است و باید معلمان از مهارت برخوردار شوند.

نوری با اشاره به تحقیقی در روسیه برای کاهش سن بلوغ نوجوانان انجام شده بود، بیان کرد: نوجوانان به دلیل در معرض قرار گرفتن در مقابل رسانه و تراریخته‌ها با کاهش سن بلوغ مواجه بودند. اگر ما نسل‌داری نکنیم، با زوال کودکی رو‌به‌رو می‌شویم که در زمینه مسائل دینی هم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار