معاون هماهنگ‌کننده سپاه:

ظرفیت‌های انقلاب اسلامی در صورت بروز جنگ، فراتر از مرزهایش است

سردار نقدی گفت: اقتصاد، سیاست، فرهنگ یا سازندگی، سپاه هر جا نیاز به کمک باشد وارد عمل می‌شود.

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک گفت و گویی تلویزیونی، به لزوم ارتقای آگاهی جوانان در خصوص فعالیت‌های گروه‌هک‌های تجزیه‌طلب تأکید کرد و گفت: دموکرات و کومله همان گروه‌هایی هستند که بعد از انقلاب بلافاصله آمدند و شروع کردند به درگیری مسلحانه و حمله به پادگان‌ها و در شرایطی که هنوز نیرو‌های انقلابی مستقر نشده بودند، اسلحه‌های پادگان‌ها را گرفتند، این‌ها افرادی بودند که در چند دهه از طرف اروپا برای چنین روز‌هایی تربیت شده بودند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به گروهک‌های تروریستی دموکرات و کومله، تصریح کرد: این گروهک‌ها تا قبل از انقلاب در حد بیانیه معارض بودند، ولی تا وضعیت به هم ریخت سریع به این‌ها دستور دادند که حرکت‌های خود را آغاز کنند، ما نزدیک به ۴۰ هزار شهید در کردستان دادیم، آن‌ها جنایت‌کارانه‌ترین رفتار را درست مثل داعش با مردم داشتند.

وی در پاسخ به این سؤال که «اگر جنگ تمام‌عیاری علیه جمهوری اسلامی صورت گیرد ما می‌توانیم از عدواتی که ساختیم استفاده کنیم اظهار کرد: جنگ تمام‌عیار را کسی پیش‌بینی نمی‌کند، به دلیل اینکه قدرت‌های بزرگ ضربه شست انقلاب اسلامی را چشیدند و می‌دانند که اگر وارد چنین جنگی شوند چه بلایی بر سرشان خواهد آمد، آن‌ها نتوانستند افغانستان و عراق را با وجود امکان نفوذ و نقطه ضعف‌های فراوان جمع کنند، بنابراین حتی فکر این را هم نمی‌کنند که دست به چنین اقدامی بزنند اما، اگر چنین درگیری هم به فرض به وقوع بپیوندد ظرفیت‌های انقلاب اسلامی خیلی فراتر از حد مرز‌های خودش است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه، عنوان کرد: سلاحی که به کار می‌رود اگر دشمن امکان خنثی‌سازی آن را داشته باشد، می‌شود سلاح متعارف و در حد بازدارنده نیست، اما وقتی سلاحی وارد میدان می‌کنید که او توان مقابله با آن را ندارد، تا درصد بالایی قدرت مقابله هم در دشمن نیست، این سلاح معادله را عوض می‌کند و این بازدارندگی است.

سردار نقدی افزود: بازدارندگی آن‌ها در بمب اتم است، اما ما موشک بالستیکی درست کردیم که در عرض هشت ماه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند و این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است، در دنیا هیچکدام از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت.

وی در پاسخ به این سؤال که «وقتی مسؤلان ادعا می‌کنند که ما خواستار صلح جهانی هستیم، دلیل ساخت موشک و مانور روی این موضوع چیست» یادآور شد: اگر قدرت دفاعی نباشد، یک سری از آدم‌ها از حد خودشان تجاوز، زیاده‌خواهی و زورگویی می‌کنند حالا اگر آدم‌هایی که زورگو نیستند ابزار دفاعی برای خودشان درست نکنند مورد طمع متجاوزین قرار گرفته و دشمن را به جنگ تشویق می‌کنند، لذا این سلاح حافظ صلح ماست، اگر ما این سلاح را نداشتیم مثل اول انقلاب که ما هنوز آمادگی دفاعی و سپاه نداشتیم طمع دشمن به حمله برانگیخته می‌شود.

وی ادامه داد: هر موقع ضعیف باشیم طمع آن‌ها برانگیخته شده و جنگ شروع می‌شود، شما بدانید اگر ما امروز این سلاح را نداشتیم صد باره آمریکایی‌ها حمله می‌کردند مثل حمله به افغانستان و عراق و پاناما، ما با سلاح‌هایی که ساختیم قدرت بازدارندگی ایجاد کردیم، اگر ما این سلاح را نداشتیم مثل ده‌ها کشوری که بعد از جنگ جهانی مورد تجاوز نظامی آمریکا واقع شدند مورد حمله قرار می‌گرفتیم، اگر ضعیف باشید حتماً مورد حمله قرار خواهید گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در خصوص اینکه چرا نمی‌توانیم با رشد در دیگر عرصه‌ها مثلاً خودروسازی قدرت خودمان را به دنیا نشان دهیم، نیز عنوان کرد: اینجا سؤال این است که چرا ما در صنایع دفاعی به این پیشرفت فوق‌العاده بالا رسیدیم که در تراز یک دنیا حرکت می‌کنیم، شاید برخی فکر می‌کنند، چون دولت ما نظامی‌گرا بوده همه پولش را آنجا هزینه کرده، نه اینطور نیست، چون رقمی که در خودروسازی هزینه کردیم خیلی بیشتر از بخش تسلیحات است، اما چرا موفقیتی که در بخش صنایع دفاعی داشتیم در آن بخش حاصل نشد؟ یکی از دلایل آن این است که ما در صنعت دفاعی کاملاً از دیگران قطع امید کردیم و هیچ کمکی به ما نشد، ما در زمان دفاع مقدس موشک و تسلیحات گرفتیم، چون دانشگاه ما دانش این کار را نداشت، اما بعد از آن دانشگاه این دانش و علم را پیدا کرد.

سردار نقدی همچنین افزود:، اما صنعت خودروسازی این کار را نکرد، زیرا از خارج کمک گرفت و متکی بود، الآن شما بروید دانشگاه صنعتی بیش از هر چیزی طرح‌های نیرو‌های مسلح روی میز آن‌هاست، علت اینکه دشمنان از دانشگاه شریف با این اتفاقات انتقام گرفتند، اتفاقاتی که در شأن دانشگاه و استاد و دانشجو نبود، به دلیل این بود که از این دانشگاه ده‌ها محصول بیرون آمده، عقبه صنایع دفاعی ما در دانشگاه‌های خودمان است و در هیچ جای دنیا نیست، اما عقبه صنعت خودروسازی کجاست؟. البته یک دوره‌ای اتفاقات خوبی افتاد و برخی از بچه‌های صنایع دفاعی را به عنوان مدیران بخش خودرو منصوب کردند و چند خودروی ملی تولید شد، ولی این دوره کوتاه بود.

وی با اشاره به اینکه خودروسازی باید نیروی انسانی‌اش را سبک کند که اقتصادی شود، اظهار کرد: باید انحصار در قطعه‌سازی از بین برود و از همه مهمتر باور «ما می‌توانیم» است، امروز پهپاد ما در تراز فروش است، سلاح‌هایی داریم که هیچ جای دنیا نمونه آن وجود ندارد و فقط ابتکار و خلاقیت ایرانی است، نیروی مسلح ما عقبه‌اش را در دانشگاه گذاشت و به موفقیت رسید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پایان دربارع خصوص دلیل حضور سپاه در فعالیت‌های مختلف، گفت: در سازندگی همه فعالیت سپاه براساس درخواست دولت است و ما طراح آن نیستیم، یعنی دولت در وزارت نفت تصمیم می‌گیرد ستاره خلیج فارس باید ساخته شود، طرح را به مناقصه می‌گذارد، قرارگاه سازندگی هم وارد می‌شود یا وزارت نیرو طرح سد را می‌دهد و بعد سپاه وارد عمل می‌شود، ما پاسدار انقلابیم و هرجا انقلاب نیاز به دفاع دارد و مشکلی وجود دارد وارد عمل می‌شود، این هم مرز ندارد که اقتصاد، سیاست، فرهنگ یا سازندگی است، سپاه هر جا نیاز به کمک باشد وارد عمل می‌شود. البته فقط سپاه هم نیست، الآن صنعت دفاعی ما در وزارت دفاع و خودکفایی ارتش نیز کار‌های بزرگی انجام داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
سردار حقوق ما پاسداران کفاف زندگی نمی‌دهد لطفا چاره ای بیندیشید، باتوجه به گرانی و تورم واقعا حقوق جوابگو امرار معاش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
نهار خودی به ما که ندادن؟!
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
جنگ در راه خدا برای ما از میوه های بهشت شیرین تر است. بگو که فوز شهادت در راه خدا برای ما از ورود به بهشت برین عزیز تر است.
Germany
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اگر دراقتصادی کم کار کردیم باید دنبال مقصر آن بگردیم واگر کسی ویا کسانی کم کاری کردند باید صددرصد مجازات بشوند مردم دررنج هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
کم از جنگ بگو نه توتوانش را داری نه ملت حال جنگیدن...
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
شما که دایم از حسن همجواری با دیگر همسایگان میزنید
اینجور حرفها که فقط تهدید همسایگان میباشد // چه تاثیر دیگری دارد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بله از ترور سلیمانی در خاک عراق و فخری زاده در ایران و امثال آنها مشخص هست
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
به عرب جماعت اعتماد نکنید،در مواقع حساس پشتتان را خالی میکنند،شماها با دمکراسی وگفتگو با دنیا حرف بزنید نه با منطق زور،چون تمام تجهیزات شما کفایت یک ماه درگیری همه جانبه را نمی دهد،زیاد بلوف نکنید،به مردم خودتان برسید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
سردار عزیز
وضعیت معیشتی مردم چگونه باید بشود که ورود پیدا کنید. الان یعنی همه چیز خوبه.
دوتا شرکت خودرو ساز هشتاد میلیون جمعیت رو سرکار گذاشتن
بیست ساله قراره کنکور و مافیای پشت پرده کنار گذاشته بشود.
نتیجه برخورد با دزدان فولاد چه شد.
نمایندگان ملت به جای پیگیری خواسته و مشکلات مردم دنبال رایزنی و رانت خواری خود و اقوام هستند.
بزرگان و عزیزان زیادی قول بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به مردم داده اند ولی نتیجه ای .....
نمیدونم در حاشیه اطراف تهران در محله های فقیر و کوخ نشینان سر می زنید تا وضعیت اسفناک آنان را ببینید یا نه.
حضرت امام رضوان الله تعالی فرمودند یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهند الان کوخ نشینان نیازمند حمایت معیشتی هستند
تمام خرج کرد خونه ها به دلار شده حقوق به ریال
امام علی علیه السلام فرمود از هر دری فقر بیاید از در دیگر ایمان خارج میشود.
والسلام....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
سردار الان اقتصاد و جلوگیری از گرانی و تورم و بیعدالتی گسترده در جامعه پس یاخدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
عزیزم اگه جنگ بشه شماها با پاسپورتهای واقعی به نام مستعار دیگر پریدید و خونریزیش برای ملته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
الان که صلح است اقتصادتون پوکیده وای به روز جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
مقداری از ظرفیت های را برای نجات مردم خودتان از دست ابرتورم وگرانی استفاده کنید شاید یک نفر نجات پیدا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
جنگ هیچ پیامدی خوبی برایمردم نداشته وندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اگه جنگ بشه تحریم بشه هرچی بشه امثال شماها جاتون گرمه. واقعا خبر نداری جنگ چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
چرا خبر دارہ جنگ چیہ
۸ سال ایران درگیر جنگ بود با ۱۰۰ و خوردہ ای کشور با ھمہ سلاحھای بہ روز کہ بہ صورت رایگان بہ دست صدام میرسوندن و صدام روی سر ایران می ریخت
زمانی کہ ایران تجھیزات نداشت و از اون طرف تحریم کردہ بودن و ی فشنگ بہ ایران ندادن و وضعیت اقتصادی ھم کہ معلومہ چی بود ۔۔ نتونستن یک وجب از خاک ایران بگیرن
الان ایران ھمون ایران با ی تغییر اونم تجھیزات بہ روز بومی و مردمی کہ از مردمان اون زمان آگاہ ترھستن و اگاھی باعث شجاعت میشہ
این جوانان شھید کم سن و سال دہ ھفتادی و ھشتادی مدافع حرم و حوادث اخیر رو ببینید آیا اینھا جنگ دیدہ بودن پس چرا مشتاقانہ از حرم و حریم کشور محافظت کردن و جانشون رو ھم دادن ؟؟؟
جنگ خوب نیست ھیچ کس جنگ دوست ندارہ اما اگر بھمون تجاوز کنن نمیتونیم بشینیم نگاہ کنیم ۔۔ با ھمہ ی توان دفاع میکنم و مشکلات اقتصادی رو بھانہ فرار از جنگ و دفاع از خاک و ناموس نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خانه از پایبست ویرانست
خاجه در فکر نقش ایوانست....
اخوی روزی که جنگ بشه دلار ۴۳ هزاری نیاز داری تا بفرستی اون ور مرز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
عقبه خودروسازی برمیگردد به برادران چینی با صادرات اجناس بنجولشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
فقط حرف جنگ و سلاح و تهدید و دشمن
مردم معیشتشون ارامش نداشته باشه هیچی دیگه براشون مهم نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
دوستان نیت کردن برا جنگ
بیچاره مردم که با خون و مالشون باید در این جنگها شرکت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
فعلا که شدید عامل تحریم گرانی فقر و بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا یا شکر که می توانیم بر دشمنان پیروز شویم سپاه مقتدر خدا قوت سپاه پاسداران امید مردم ایران و مردم ستمدیده ی جهان
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۳۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خوش بحالت داداش که اینقد سرخوشی،مملکت را دارن تخریب میکنن،چه میگی تو؟همین قرعه کشی ها خودرو دیدی؟با ترفند چه بلایی سر مردم آوردند؟من ۵ ماه زمان جنگ جبهه بودم،الان هم شمیایی هستم هم اعصابم داغونه،حتی یه درصد جانبازی بهم ندادن چون پارتی ندارم،عدالت کجاست؟؟باز جنگ بشه برم پشت سر اینا؟تو بی خبری عزیزم ایران را مفت فروختن به روس وچین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بله
آخرین اخبار