۵۱ مسجد میزبان هزاران معتکف در آذربایجان غربی

معاون سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۵۱ مسجد در آذربایجان غربی ۱۲ هزار معتکف را میزبانی می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ایام اعتکاف اظهار کرد: امسال با توجه به عدم وجود محدودیت‌های کرونایی مثل سال قبل، ان شاالله شاهد حضور پرشور مردم در مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان خواهیم بود.

 حجت الاسلام رحمان خضرلو اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت است را شعار  امسال ستاد مرکزی اعتکاف عنوان کرد  و افزود: امسال برای اولین بار اعتکاف ویژه دانش آموزی و دانشجویی، با عنوان " خلوت آسمانی" در سطح استان در ۳ شهرستان ارومیه، خوی و میاندوآب برگزار خواهد شد.

وی با توجه به این که رهبر انقلاب جهاد تبیین را واجب فوری بیان کرده اند، امسال هم شکل برگزاری و هم از لحاظ محتوایی برنامه‌های معرفتی و در راستای جهاد تبیین تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای حمایت و تشویق از این خانواده‌ها و مادران دارای فرزند، سعی شده در مساجد منتخب که در آن‌ها اعتکاف برگزار می‌شود، شبستان کودکان ایجاد شود.

 حجت الاسلام خضرلو خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و هماهنگی با مساجد و ادارات و نهاد‌های فرهنگی تعداد ۵۱ مسجد در سطح استان برای پذیرش بیش از ۱۲ هزار معتکفین تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که در شهرستان ارومیه ۱۴ مسجد میزبان مراسم اعتکاف خواهند بود، گفت: مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، مساجد امیرالمؤمنین در خیابان ارتش، لطفعلی خان، جامع و موسی بن جعفر(ع) در خیابان ارشاد برای آقایان و مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، مساجد اباالحسن در خیابان صمدزاده، امام حسین در خیابان بهداری، عمار در خیابان عمار و ولیعصر (عج) در خیابان راهنمایی برای بانوان در نظر گرفته شده است و مساجد جنرال، علی بن ابی طالب (ع) خیابان جمهوری، بقیة الله در خیابان آزاداگان و یازهرا در خیابان حسین آباد به صورت مشترک برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که اعتکاف امسال در ۱۳ شهرستان آذربایجان غربی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز خوی با ۱۳ مسجد، میاندوآب با و شاهین دژ با ۴ مسجد، ماکو، محمدیار، مهاباد و تکاب با دو مسجد و شهرستان‌های چایپاره، چهاربرج، چالدران و شوط در مساجد جامع خود میزبان معتکفین خواهند بود.

 وی گفت: زمان برگزاری اعتکاف ۱۵-۱۶-۱۷ بهمن ماه که مصادف است با ۱۳-۱۴-۱۵ ماه رجب است می‌باشد و افراد داوطلب جهت ثبت نام در سامانه از شنبه ۸ بهمن جهت ثبت نام به سایت‌های https://etekaf-ag.ir/ و https://ido-ag.ir/ و یا به صورت حضوری به ادارت تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.