۴ برابر شدن سطح کشت قراردادی چغندرقند در استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سطح کشت قراردادی چغندرقند در استان برای سال زراعی ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است.

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سطح کشت قراردادی چغندرقند در استان قزوین چهار برابر شد که در سال گذشته ۵۰۰ هکتار بود که اکنون این میزان به ۲ هزار هکتار رسیده است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای مطلوب برنامه مصوب الگوی کشت ابلاغی و همچنین ترغیب زارعان به جهت توسعه کشت محصولات راهبردی و تحقق پایداری تولید، تفاهم نامه‌ای با این میزان کشت بین سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و شرکت کارخانجات قند استان به امضاء رسید.

جلیلوند در خصوص وظایف شرکت کارخانجات قند قزوین در راستای تحقق این موضوع بیان داشت: بر اساس عقد تفاهم نامه شرکت موظف است در تامین اعتباری بذر و نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز (کود‌های شیمیایی و سموم) متناسب با سطح کشت و همچنین تامین اعتباری هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و بیمه مزارع اهتمام اقدام کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کشت چغندرقند به عنوان یک کالای استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از آنجایی که ۶۰ درصد قند و شکر تولیدی در کشور وابسته به چغندرقند است، بنابراین افزایش تولید این محصول می‌تواند نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار