شناسایی و دستگیری شکارچیان غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری ۹ شکارچی غیر مجاز در مناطق حفاظت شده و آزاد استان خبر داد.

اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به شناسایی و دستگیری ۹ شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده و آزاد شهرستان‌های گرمسیری گچساران و کهگیلویه در شبانه روز اخیر اشاره کرد و گفت: با رصد مناطق آزاد از سوی محیط بانان در گچساران ۶ نفر شکارچی متخلف شناسایی و ۶ قبضه اسلحه از آن‌ها کشف و ضبط شد.

وی افزود: محیط بانان در ۳ عملیات جداگانه شکارچیان متخلف در گچساران را دستگیر کردند و لاشه ۳۱ قطعه پرنده تیهو از آن‌ها کشف و ضبط شد.

به گفته جاودان خرد؛ در این مدت همچنین ۳ نفر شکارچی متخلف به همراه ۳ قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده خائیز دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: ماموران محیط بان منطقه حفاظت شده خائیز با شنیدن صدای شلیک تیر متوجه حضور شکارچیان متخلف شدند و پس از ساعت‌ها تلاش این سودجویان را به همراه ۳ قبضه اسلحه ساچمه زنی دستگیر و از آنان لاشه یک راس کل را نیز کشف کردند، پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: قانونگذار برای جلوگیری از شکار غیرمجاز و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش جرائم بسیار سنگینی برای متخلفان شکار و صید حیات وحش در نظر گرفته است و دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ به مسئولان متولی گزارش کنند.

وی حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی دانست و گفت: همه شهروندان در این زمینه مسئولیت اجتماعی و انسانی بر عهده دارند.

به گفته جاودان خرد؛ درحال حاضر تنها ۸۰ نفر محیط بانان در ۳۱۲ هزار هکتار منطقه زیر نظر مدیریت محیط زیست به صورت شبانه روزی کار محافظت از حیات وحش را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.