مراجعه بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی قزوین

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در سال جاری افزون بر ۶۱ هزار دستگاه خودروی سنگین و نیمه‌سنگین به مراکز معاینه فنی قزوین مراجعه کردند.

 ابراهیم شنوا فلاح رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در سال جاری ۶۱ هزار و ۳۶۳ خودروی سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۹۵۵ خودرو گواهی معاینه فنی دریافت کردند.

شنوا فلاح افزود: ارتقای ایمنی برای کاربران جاده‌ای در راه‌ها، حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو از جمله اهداف انجام معاینه فنی وسایل نقلیه است که توسط مراکز معاینه فنی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد:در مراکز معاینه فنی استان موارد مختلفی، چون کیفیت آج لاستیک‌ها، چراغ‌ها و کمربند‌ها و در و شیشه و همچنین آزمون‌های مکانیزه مانند تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده ها، کیلومترشمار و تست نور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

شنوافلاح ادامه داد:در معاینات فنی انجام شده طی این مدت ۱۱ هزار و ۳۴۸ خودروی سنگین و نیمه سنگین مردود شدند که بیشترین علت مردودی آن‌ها مربوط به نقص در سیستم ترمز خودرو بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در استان قزوین گفت:طی امسال ۶۳ بازدید از این مراکز انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

این مسئول در ادامه به ارایه آماری از طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس واقع در حاشیه راه‌ها بله عنوان یکی از برنامه‌های آموزشی این اداره اشاره کرد و گفت:در این مدت ۵ مدرسه واقع در حاشیه راه ایمن سازی و ۵۹۰ قلم لوازم فرهنگی با موضوع ایمنی و ترافیک بین دانش آموزان مدارس توزیع شد.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:یکی دیگر از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت است که هرسال در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی اجرا می‌شود و امسال با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کلاه ایمنی بین ۴۵۵ موتورسوار توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.