تامین زمین برای ساخت ۲ هزار و ۱۶ واحد مسکن ملی در خراسان شمالی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: راه و شهرسازی استان زمین مورد نیاز برای ساخت ۲ هزار و ۱۶ واحد مسکن شهری را تامین کرده است.

حسین جزمی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: شهرسازی استان زمین مورد نیاز برای ساخت ۲ هزار و ۱۶ واحد مسکن شهری را تامین کرده و واگذاری زمین در سایر شهر‌ها در دست پیگیری است.

حسین جزمی گفت : ۱۸ هزار و ۷۳۵ متقاضی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان در سامانه دریافت مسکن دولتی ثبت نام کردند که این افراد در ۲۴ شهر استان درخواست خود را ثبت کرده اند.

او گفت: با انجام پالایش و بررسی ها، درخواست ۹ هزار و ۸۱۵ نفر تایید نهایی شده و سه هزار و ۷۳ نفر از متقاضیان هم آورده اولیه را به میزان ۴۰ میلیون تومان واریز کردند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت :  برخی از شهر‌های استان از این طرح ملی استقبال نشده است، شهر‌های تیتکانلو و فاروج از جمله شهر‌هایی است که زمین واگذار شده است، اما در آن متقاضی موثر وجود ندارد.
 حسین جزمی گفت : با همت اداره کل راه و شهرسازی استان، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده و الحاق به محدوده شهری انجام شده است.

او درباره اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان گفت: ساخت پروژه‌ها در قالب این طرح در برخی از شهر‌ها آغاز شده است و اکنون ساخت هزار و ۹۳۸ واحد مسکونی در دست انجام است.

جزمی گفت: ساخت واحد‌های مسکونی در این طرح در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان به صورت ویلایی و به وسیله متقاضیان انجام می‌شود که در این شهر‌ها ساخت ۷۵۸ واحد مسکونی ویلایی آغاز شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در شهر‌های شیروان و اسفراین هم اجرای هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی به وسیله انبوه سازان و به صورت آپارتمانی اجرایی شده است.

به گفته جزمی  سازمان نظام مهندسی ساختمان براجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن نظارت دارد، این نظارت‌ها به صورت مستمر درحال انجام است و از بروز مشکلات پیشین در طرح مسکن مهر پیشگیری می‌شود.

جزمی درباره تاثیر گرانی و افزایش قیمت‌ها در قیمت تمام شده تولید مسکن به وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به تورم در بازار، قیمت تمام شده تولید مسکن قابل پیش بینی و برآورد نیست، اما دولت کمک‌های خوبی در این باره در نظر گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن، به ازای هر واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کسی میدونه در روستاهای جاجرم بخش سنخواست میتونیم نهضت مسکن ملی ثبت نام کنیم .این طرح ویلا سازی تو شهرکهای روستا انجام میشه یا نه