بهره‌برداری از ۸۳۹ پروژه عمرانی و اقتصادی استان سمنان در دهه‌فجر

استاندار سمنان از افتتاح بیش از ۸۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان در این استان طی دهه فجر خبر داد.

هاشمی استاندار سمنان در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه همه مراسم‌ها و برنامه‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر با محوریت مردم برگزار می‌شود، گفت: در طول دهه فجر سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۸۳۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: از این میزان ۷۶۵ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان عمرانی و ۷۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۲ میلیارد تومان اقتصادی است.

به گفته استاندار سمنان، در قالب بهره‌برداری از این پروژه‌ها، برای یک هزار و ۵۱۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم می‌شود.

هاشمی با اشاره به رشد ۹۵ درصدی از لحاظ تعدادپروژه‌های عمرانی و رشد ۱۴۰درصدی از لحاظ ریالی نسبت به سال گذشته، بیان کرد: ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ در دهه فجر به بهره‌برداری رسید که در سال ۱۴۰۱ نیز ۷۶۵ پروژه با اعتبار یک هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به رشد ۱۳۱ درصدی از لحاظ تعداد پروژه‌های اقتصادی و رشد ۳۵۳ درصدی از لحاظ ریالی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: ۳۲ پروژه با اعتبار ۴۵۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ در دهه فجر به بهره‌برداری رسید که در سال ۱۴۰۱ نیز ۷۴ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۷۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار سمنان تصریح کرد: ۱۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۴۳ میلیارد تومان در سمنان، ۱۶۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۲۷ میلیارد تومان در شاهرود، ۱۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان در دامغان، ۶۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۴ میلیارد تومان در گرمسار، ۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان در مهدیشهر، ۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان در سرخه، ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در آرادان و ۱۰۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان در میامی افتتاح خواهد شد.

برچسب ها: دهه فجر ، افتتاح طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار