در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات گوشت تا تنظیم بازار داخل ادامه خواهد داشت

رئیس نظام دامپزشکی گفت: تازمانیکه گوشت مورد نیاز از محل تولید داخل تامین نشود، واردات ادامه خواهد داشت.

آقای حامد زارعی رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، امروز در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور در جمع خبرنگاران، گفت: معاونت توسعه بازرگانی باید پاسخگو باشد که واردات گوشت از کدام کشورها و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اما آنچه مسلم است واردات، تولید و صادرات بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضاست.

به گفته او، تا زمانیکه گوشت مورد نیاز از محل تولید داخل تامین نشود، واردات ادامه خواهد داشت.

زارعی ادامه داد: گوشت قرمز مطابق پروتکل های دامپزشکی از مغولستان و روسیه وارد شده و از امروز توزیع آغاز شده است.

رئیس نظام‌دامپزشکی گفت: گوشت های وارداتی از لحاظ بهداشتی و پروتکل قرنطینه توسط نظارت مسئولان، تمامی مجوزهای لازم بهداشتی را کسب کردند.

او درباره عدم استاندارد ۱۰ درصد از گوشت های چرخ کرده استفاده در داخل کشور، افزود: با توجه به اینکه سازمان دامپزشکی قبل از ورود گوشت به بازار سلامت آن را بررسی می‌کند، کیفیت آن ها مشکلی برای مصرف کنندگان ندارد اما طبق گفته رئیس سازمان استاندارد ممکن است ۱۰ درصد این گوشت‌ها مطابق با پروتکل های سازمان استاندارد نباشد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی درباره مجوزهای مسئولان فنی گفت: این موضوع چند وجهی و مورد مناقشه در سالهای قبل بوده است. مسئولان فنی و کارفرمایان درگیر این موضوع هستند. یکی از اصلی ترین اهداف ما در سازمان نظام دامپزشکی همین است که  مسئولان فنی و بهداشتی را ساماندهی کنیم.

او ادامه داد:در حال حاضر آنچه که اجرا می شود نه از لحاظ حرفه ای و نه از لحاظ حق و حقوق این افراد قابل توجیه نیست چرا که ناظر ما حقوقش را از کسی می‌گیرد که بر آن نظارت می‌کند و این درست نیست. هرچند مقاومت هایی زیادی در حوزه است، اما سازوکارهایی که از لحاظ قانون کار، بیمه و مالیات اتفاق می افتد نیز در این حوزه ها سنگ اندازی می کند.

زارعی با بیان اینکه آیین نامه های آن در حال تدوین است، گفت: جلسات و مذاکرات با کارفرمایان انجام شده و در حال پیاده سازی نظام رتبه بندی مسئولان فنی هستیم که بر اساس رتبه بندی جدید حقوق های متفاوتی نیز خواهند داشت.  همچنین بنابر سابقه ، توانایی ها و صلاحیت‌ها و جایی که مشغول بکارند حقوق متفاوت دریافت خواهند کرد.

به گفته او، برنامه داریم تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اینکار را انجام دهیم. دولت و رئیس جمهوری به شدت پیگیر این موضوع هستند زیرا یکی از اصول فساد ستیزی و کمک به عدالت محوری همین موضوع است.

زارعی درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان و انگارا گفت: هر دو بیمار خطرناک هستند و برای صنعت طیور مشکلاتی ایجاد می کنند. تنها مرجع رسمی انتشار آمار ابتلا و تلفات سازمان دامپزشکی است. اما در کشور امسال با تشکیل ستاد ملی انفلوآنزا، کانون‌های آنفلوانزای فوق حاد در کشور نداشتیم. علی رغم اینکه تمام کشورهای همسایه و منطقه درگیر شدند ما درگیری خاصی نداشتیم و در مورد بیماری آنگارا نیز به همین شکل است.

او از افتتاح اولین پارک علم و فناوری تخصصی حوزه دامپزشکی به زودی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار