پیش بینی برگزاری بیش از ۳۰۰ مراسم اعتکاف در خوزستان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: پیش‌بینی ما این است که بالغ بر ۳۰۰ مراسم در استان برگزار شود.

حجت‌الاسلام احسان فردآقایی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، درباره برگزاری آیین معنوی اعتکاف در استان گفت: با توجه به تعطیلی نسبی اعتکاف در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا، امسال برنامه‌ریزی وسیعی جهت برگزاری این مراسم در استان انجام شده است که مساجد با ظرفیت یک‌دوم یا یک‌سوم مهیای برگزاری این آیین معنوی شوند.

او گفت: امسال برای اولین بار تلاش می‌کنیم پوشش جغرافیایی اعتکاف را وسیع‌تر کنیم و پیش‌بینی ما این است که بالغ بر ۳۰۰ آیین معنوی اعتکاف در استان داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: در بخش مراکز استان‌ها به روال سال‌های گذشته، مراسم اعتکاف برگزار می‌شود و بخش دیگری که امسال اضافه شده است و در حال رایزنی با مساجد و بخش‌های مردمی هستیم، شهر‌های تابعه شهرستان‌های ما هستند. همانطور که می‌دانید در سطح استان بالغ بر ۸۰ شهر داریم که از لحاظ جغرافیایی هر کدام ذیل یک شهرستان قرار می‌گیرند. در هر شهر حداقل یک اعتکاف برای بانوان و یک اعتکاف برای آقایان در حال برنامه‌ریزی است.

حجت الاسلام فردآقایی افزود: در روستا‌های بالای ۲۰۰ خانوار نیز ادارات ما موظف شد‌ه‌اند که برگزاری آیین اعتکاف را پیگیری کنند و حداقل یک اعتکاف برای آقایان و یک اعتکاف برای بانوان برگزار شود.

او درباره برنامه‌های محتوایی آیین اعتکاف امسال گفت: جهت اعزام مبلغان و سخنرانان خبره و متخصص در امور مختلف برنامه‌ریزی شده است که این افراد بتوانند در فواصل زمانی مناسب نسبت به جهاد تبیین انجام وظیفه کنند.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، امسال اعتکاف‌های دانش‌آموزی، اعتکاف‌های دانشجویی، اعتکاف‌های دخترانه نیز از رشد خوبی برخوردار بودند که در برخی از مساجد در حال برنامه‌ریزی هستند.

حجت الاسلام فرد آقایی درباره نرخ اعتکاف امسال گفت: اعتکاف تابع یک نرخ گذاری ثابت نیست و بنایی بر تعیین مبلغ نداریم، چون معتقدیم اعتکاف متناسب با زیست و مکان زندگی افراد و نوع هزینه‌هایی که انجام می‌شود، متفاوت است. بخش اعظمی از هزینه‌ها در برخی مساجد توسط گروه‌های جهادی و خیرین تامین می‌شود و ممکن است در برخی از مساجد هزینه‌ای از افراد نگیرند، اما برخی از مساجد هزینه مطالبه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار