تولید واحد‌های صنعتی سمنان با قطعی گاز و برق کاهش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود انرژی در صنایع گفت: تولید واحد‌های صنعتی سمنان با قطعی گاز و برق کاهش یافت

احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان در زمینه صنعت و معدن اظهار کرد: ۴۲ ماده معدنی از ۷۰ ماده معدنی کشف‌شده در کشور و درصد بالایی از معادن، گچ، نمک، فولاد و ... در استان سمنان قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود انرژی در بخش صنایع گفت: قطعی مکرر گاز در زمستان و برق در تابستان سبب شده است تا بسیاری از واحد‌های صنعتی نتوانند با ظرفیت کامل تولید کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد اقتصاد استان به صنعت و معدن وابسته است، اضافه کرد: این در حالی است که با نزدیک شدن به ایام نوروز، مطالبات کارگران باید پرداخت شود و از طرفی با پایین آمدن تولید، تعهدات صادرات و قرارداد‌ها نیز با مشکل مواجه می‌شود.

احمدی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضع صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی پرداخت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بر اساس اعلام گمرک استان، در ۱۰ ماهه گذشته، ۲۴۳ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۹۷ میلیون دلار از استان سمنان به ۲۶ کشور دنیا صادر شده که از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: قطعی گاز ، واحد صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.