پایان بلاتکلیفی طرح‌های تفصیلی مشهد

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات شهرداری مشهد از تصویب تمام طرح‌های تفصیلی شهر مشهد در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد.

فرقانی مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات شهرداری مشهد گفت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این طرح‌ها روز سه شنبه از سوی استاندار ابلاغ خواهد شد.

او به ابلاغ طرح جامع مشهد در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: بعد از ابلاغ طرح جامع شهر مشهد و رفع ایرادات آن، تهیه طرح‌های تفصیلی شهر مشهد در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفت که این طرح‌ها به هفت حوزه مرکزی، حوزه میانی شرق، میانی غرب، جنوب غرب، جنوب شرق، شمال غرب و شمال شرق تقسیم شد.

این مقام مسئول ادامه داد: دو طرح تفصیلی جنوب غرب در سال ۹۹ و جنوب شرق نیز دو ماه پیش ابلاغ شد، پنج طرح باقی مانده طرح‌های تفصیلی مشهد و نقشه‌های آن به امضای اعضای کمیسیون ماده ۵ رسید، همچنین شورای شهر نیز آن‌ها را تایید کرد.

فرقانی بیان کرد: روز دوشنبه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای بررسی طرح‌های تفصیلی مشهد تشکیل جلسه داد و بالاخره به تایید این شورا رسید و ان شاءا... از طرف استاندار خراسان رضوی ابلاغ خواهد شد.

او  با بیان این که در طرح تفصیلی مشهد جمعیت شهر مشهد ۵ میلیون و ۱۵۰ هزارنفر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با ابلاغ طرح‌های تفصیلی حدود ۶۰۰ هکتار در شرق مشهد به محدوده شهر مشهد اضافه می‌شود و در دیگر مناطق افزایش محدوده نداریم.

 مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات شهرداری مشهد  در پاسخ به این سوال که با ابلاغ طرح‌های تفصیلی وضعیت تراکم در شهر مشهد به چه نحوی خواهد بود؟ گفت: پروانه‌های ساخت و ساز‌های جدید صرفا بر اساس طرح‌های تفصیلی جدید صادر خواهد شد، تراکم‌ها بر اساس بافت‌هایی که نیاز به نوسازی بود در نظر گرفته شده است.

فرقانی همچنین در پاسخ به این سوال که بیشترین و کمترین تراکم در کدام مناطق مشهد در طرح‌های تفصیلی دیده شده است؟ نیزبیان کرد: تقریبا در تمام مناطق شهر مشهد افزایش تراکم داشتیم، فقط در حوزه بافت مرکزی کمترین افزایش تراکم در این منطقه است.

او در پاسخ به این سوال که تکلیف طرح‌های تفصیلی مهرگان و توس چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: این طرح‌ها به عنوان محدوده‌های منفصل در حال مطالعه است و امیدواریم که ظرف چند ماه آینده طرح‌های تفصیلی این مناطق نیز ابلاغ شود.

این مقام مسئول گفت: این طرح‌ها طی دو روز آینده در اختیار مناطق قرار می‌گیرد، ضمن این که قصد داریم در مساجد، طرح‌های تفصیلی را برای مردم و نوع کاربری‌ها را تشریح کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.