آمریکا رئیس تیک تاک را به کنگره می‌کشاند

ادامه فعالیت شبکه اجتماعی «تیک تاک» در آمریکا به کنگره کشیده شد و رئیس این پیام رسان در کنگره این کشور حاضر می‌شود.

موضوع ممنوعیت کامل فعالیت شبکه اجتماعی تیک تاک چین بار دیگر داغ شده است. قرار است هیئتی در مجلس نمایندگان آمریکا ماه آینده درباره ممنوعیت سراسری تیک تاک در آمریکا تصمیم بگیرد. مایک مک کال، رئیس این گروه، به دنبال آن است که با این مصوبه، ابزار‌های قانونی لازم به کاخ سفید داده شود تا تیک تاک را به علت ملاحظات امنیت ملی کشور ممنوع کند.

براساس گزارش شبکه ویون، به گفته مک کال، برخی از پیشنهاد‌های مطرح در این زمینه، متضمن این ریسک هستند که در مراجع قضائی به علت محدود کردن آزادی بیان، رد شوند.

همه این اتفاقات یک هفته پس از آن رخ می‌دهد که رئیس جمهور جو بایدن قانونی را امضاء کرد که بر اساس آن استفاده از تیک تاک برای همه کارمندان دولت ممنوع شده و دانلود این پیام رسان در وسایل الکترونیک دولتی ممنوع شده است. بیش از ۲۵ ایالت نیز استفاده از این پیام رسان را در وسایل الکترونیک دولتی ممنوع کرده اند.

قرار است شو ژی چو مدیر اجرایی تیک تاک در ماه مارس در کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود و سخن بگوید. قرار است این جلسه ۲۳ مارس برگزار شود.

رئیس کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا گفته است تیک تاک آگاهانه به حزب کمونیست چین این اجازه را داده است که به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشد. به گفته وی، آمریکایی‌ها حق دارند بدانند کار‌های تیک تاک چه تاثیری بر امنیت و اطلاعات شخصی آن‌ها می‌گذارد.

پیش از این جاش هاولی، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا اعلام کرد که لایحه‌ای را برای ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک در سراسر آمریکا در کنگره ارائه خواهد کرد. تیک تاک که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد به مدت ۳ سال تلاش کرد به واشنگتن اطمینان دهد دولت چین به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی دسترسی ندارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار