پهن شدن تور صیادان شمالی این بار برای پرورش ماهی

صیادان جویباری برای نخستین بار در شمال کشور پرورش ماهی در دریای خزر را آغاز کردند.

قاسم کریم زاده مدیر کل شیلات مازندران گفت: دو شرکت تعاونی صیادی در شهرستان جویبار طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را آغاز کرده اند.

او افزود: این اقدام برای نخستین بار در استان‌های شمالی کشور اتفاق افتاده است و صیادان علاوه بر صید ماهیان استخوانی به روش پره، با نصب قفس‌های دریایی اقدام به پرورش ماهی در آب‌های ساحلی دریای خزر کرده اند.

کریم زاده ادامه داد: با توجه به تجربه صیادان و آشنایی آنان با دریا، این ابتکار می‌تواند باعث رونق پرورش ماهی در قفس‌های دریایی شود.

مدیرکل شیلات مازندران با قدردانی از خودآگاهی جامعه صیادی در تولید و پرورش آبزیان، گفت: شیلات مازندران به پاس این آینده نگری به سرمایه گذاران هر قفس دریایی تا سقف ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

او افزود: اقدام صیادان مازندرانی در پرورش ماهیان دریایی علاوه برتامین بخش مهمی از پروتئین جامعه، در افزایش درآمد تعاونی‌های صیادی هم موثر خواهد بود

کریم زاده طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اگر همه شرایط و فراهم باشد امسال ۲۴ قفس پرورش ماهی در استان بهره برداری می‌شود که با راه اندازی آنان ۴۶۰ تن ماهی در این قفس‌ها تولید و به بازار عرضه خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار