آمریکا: چتر بازدارندگی هسته‌ای ما بر روی کره جنوبی افراشته شده است

وزیر دفاع آمریکا از تعهد آهنین واشنگتن برای حمایت نظامی از سئول در برابر همسایه شمالی‌اش خبر داد.

وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) از گسترش همکاری‌های دفاعی، و نیز رزمایش‌های بیشتر به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «لوئید آستین» وزیر دفاع آمریکا که اکنون در «سئول» پایتخت کره جنوبی حضور دارد در نشست خبری مشترک با همتای کره‌ای خود اعلام کرد: «سفر من با هدف تعمیق روابط میان دو طرف به منظور مقابله با تهدیدات مشترک انجام شده است. آمریکا تعهد آهنین خود را برای حمایت از کره جنوبی و مقابله با تهدیدات اعلام می‌دارد.»

وی افزود: «واشنگتن متعهد به حمایت از سئول با تمامی توان دفاعی خود است. این موضوع شامل تسلیحات متعارف و هسته‌ای، و نیز سامانه‌های دفاع موشکی ما می‌شود.»

«لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی نیز در این نشست با تشکر از حمایت‌های نظامی واشنگتن از کشورش گفت: «در راستای تقویت صلح و ثبات در شبه جزیره کره، ما متعهد شدیم سطح رزمایش‌های نظامی و آموزشی خود را از جنبه مساحت و کیفیت ادوات نظامی افزایش دهیم.»

پیش از این کنفرانس خبری نیز آستین با رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار و بار دیگر بر وجود چتر حمایت هسته‌ای آمریکا بر روی این کشور به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات خارجی تأکید کرد.

کره شمالی در سال میلادی گذشته در چندین نوبت اقدام به آزمایش‌های موشکی با برد‌های مختلف کرد. مقامات پیونگ یانگ رزمایش‌های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی را عاملی تحریک‌آمیز و تهدیدی برای امنیت ملی خود معرفی کردند.

با این حال سئول بر ادامه رزمایش‌های نظامی با آمریکا تأکید داشته و اعلام کرده است به منظور مقابله با تهدیدات هسته‌ای همسایه شمالی، از چتر حمایت هسته‌ای واشنگتن برخوردار است. کره جنوبی توان حمله هسته‌ای متقابل را عامل بازدارنده برای هرگونه حمله هسته‌ای احتمالی پیونگ یانگ قلمداد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار