۲۰ فرصت سرمایه گذاری مهم برای استان کرمان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: ۲۰ فرصت سرمایه گذاری مهم استان در سال جاری فراهم شده است.

صادق سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان  امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر وچهل وچهارمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: این امر مردمی‌ترین انقلابی بود که شکل گرفت و انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران بود و ما در مسیر این انقلاب در حرکت هستیم و هر روز این انقلاب با صلابت‌تر پیش می‌رود.

او درخصوص حوزه وزارت اقتصاد و ارتباط کار مردمی و راه اندازی درگاه ملی مجوز‌ها گفت: هدف اصلی از راه اندازی این درگاه، این بود هر شخصی که بخواهد در محیط کسب کاری مشغول شود و برای گرفتار نشدن در رفت وآمد‌های اداری بهتر است از طریق این درگاه ملی اقدام تا بتواند براحتی حرفه خود را به ثبت رسانیده و برای آن، مجوز دریافت کند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه درگاه ملی مجوز‌ها فرصت مناسبی برای کسب وکار‌ها است، افزود: حدود یک سال است که مجلس ودولت دنبال این هستند که مقاومت دستگاه‌های اجرایی را بشکنند تا کسب وکار‌های ذیربط خود را در این درگاه‌ها بارگزاری کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان ادامه داد: امروز با اتصال پروانه‌های کسب مخصوصا، در بحث صنفی ۸۹ درصد از این کسب و کار‌ها به درگاه ملی وصل هستند.

سلطانی نژاد اظهار کرد: مردم برای دریافت مجوز کسب وکار قریب به ۲ تا ۳ سال درگیر دریافت مجوز وپروانه بودند، ولی تاکنون ۵ هزارو ۲ مجوز، از طریق درگاه مجوز ملی کشور دریافت مجوز داشته اند که نشان دهنده این است که درصد افزایشی قابل ملاحظه‌ای را شاهد هستیم.

او بیان کرد: ۱۳ هزار ملک در استان در اختیار دستگاه‌های اجرایی است و شیوه اجرای این مولدسازی نیز از طریق در اختیار تشخیص مازاد بودن ملک به خود دستگاه اجرایی واگذارشده است که ابراز کند چقدر مازاد دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان داشت: رقم درآمد‌ها در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ میلیون دلار مصوب سرمایه گذار خارجی داشتیم با ۲۰ فرصت سرمایه گذاری مهم استان در سایت سازمان سرمایه گذاری بارگزاری که ۴ طرح آغاز و ۱۹ میلیون دلار جذب شده است.

او با اشاره به ضابطه‌مند کردن تسهیلات دولتی نسبت به بخش غیر دولتی، گفت: پارسالهزارو ۲۱۷ میلیارد تومان تسهیلات طبق تبصره ۱۸ در استان داشتیم که تاکنون هزارو ۱۵۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

سلطانی نژاد گفت: در بخش مالیات که مصوب بودجه امسال بوده است، ۲۱ هزارو۹۰۰ میلیارد تومان بود که به تناسب ۱۰ ماهه گذشته ۱۸ هزارو ۹۰۰ میلیارد تومان وصول شد.

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان کرمان افزود: درآمد‌های مالیاتی استان ۶۶۰ میلیارد تومان مازاد درآمد در استان وجود داشته است و در درآمد‌های غیرمالیاتی که هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود، ۶۵۶ میلیارد تحقق یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار