صندوق بین‌المللی پول:

عملکرد اقتصاد انگلیس در حال افول است

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد اقتصاد انگلیس بدترین عملکرد را در بین کشور‌های توسعه‌یافته در سال ۲۰۲۳ خواهد داشت.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد انگلیس بدترین عملکرد را در بین کشور‌های توسعه‌یافته -از جمله روسیه تحریم‌شده- با کاهش ۰.۶ درصدی در سال ۲۰۲۳ خواهد داشت، علی‌رغم این‌که «در مسیر درست» قرار دارد.

به گزارش راشاتودی، «پیر-اولیویه گورینشاس» اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول گفت که انگلیس در سال گذشته میلادی برخی از قابل توجه‌ترین میزان رشد را در اروپا داشته است. با این حال، آن‌ها به وابستگی بیش از حد به LNG (گاز طبیعی مایع) گران قیمت وابسته بودند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی ویون گزارش داده دولت انگلیس برای افزایش بودجه نظامی تحت فشار است، اما بحران اقتصادی و اعتصاب‌ها مانع از حرکت دولت در این مسیر می‌شود.

«توبایس اِلوود» Tobias Elwood یکی از اعضای محافظه کار ارشد پارلمان انگلیس از دولت این کشور خواسته است تا روند کاهش بودجه نظامی کشور را متوقف کند و با توجه به جنگ روسیه و اوکراین، توان نظامی کشور را ارتقاء دهد.

همزمان «جرمی هانت» وزیر خزانه‌داری آمریکا اعتراف کرد که بعید است در بودجه بهار جایی برای کاهش مالیات وجود داشته باشد، زیرا تورم نزدیک به بالاترین سطح خود در چهار دهه اخیر باقی مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار