در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اضافه شدن ۲۰۰ موتورلانس در کلان شهر ها/۳ هزار دستگاه آمبولانس نیازمند بازسازی است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس بیش از ۵ هزار و ۵۰۰  دستگاه دارد و در حدود سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده بوده و نیازمند بازسازی است.

جعفر میعاد فر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت:در کشور  حدود ۳ هزار پایگاه داریم که ۱۳۶۹ پایگاه جاده ای، ۵۱ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی داریم. اورژانس بیش از ۵ هزار و ۵۰۰  دستگاه دارد و در حدود ۳هزار دستگاه آمبولانس فرسوده بوده و نیازمند بازسازی است.

به گفته وی در حال حاضر موتور لانس‌ها بیشترین فعالیت شان در تهران است و هم اکنون ۲۰۰ موتور لانس در تهران فعالیت می‌کنند؛ و ۲۰۰ موتورلانس در کلان شهر‌های کشور برای سال آینده اضافه می‌شود.  

او ادامه داد: بر اساس طرح ۲۴۷ بیماران قلبی سریع‌تر از گذشته به بخش تخصصی مربوطه منتقل خواهد شد. ما مرکز عملیات اورژانس را راه اندازی کرده که  به وسیله آن تمام حوادث را در سراسر کشور رصد می کنیم. مدل های ماموریت در حال هوشمند سازی است تا ماموریت‌ها به صورت دیجیتال صورت بگیرد و این کار در برخی از استان‌ها به صورت پایلوت فعال شده است.

او بیان کرد: اعتبار بخشی مراکز اورژانس مطرح است و این کار به زودی انجام می‌شود و این کار در بحث بودجه‌ای اثر بخش نیست ولی در توسعه و تجویز پایگاه‌های اورژانس به ما کمک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
لطفا بفرمایید آیا این موتورها وارداتی هستند یا از کارخانه های داخلی؟
آخرین اخبار