در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جشنواره فیلم فجر به گزارش نوجوانان

یک تهیه‌کننده گفت: در برنامه «اینجا سینماست» نوجوانان در سینما‌های مردمی گزارش تهیه می‌کنند تا نگاه آنان را از سینمای مردمی جویا شویم.

سمانه شهبندی، تهیه‌کننده «اینجا سینماست» رادیو جوان درباره این برنامه برای پوشش چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: ویژه برنامه «اینجا سینماست» بیشتر با فرم گزارشی ساخته می‌شود. در این برنامه نوجوانان در سینما‌های مردمی گزارش تهیه می‌کنند تا نگاه آنان را از سینمای مردمی جویا شویم. 

شهبندی ادامه داد: این برنامه نوجوانانه است و آن‌ها با حضور در سینما‌ها نگاه مردم را از فیلم می‌پرسند. «اینجا سینماست» از ساعت ۱۳:۱۵ روی آنتن رادیو جوان می‌رود و برنامه مجری ندارد. چراکه به صورت گزارشی تهیه شده است. یکی از گزارشگران هم از پردیس سینمایی ملت از حال و هوای آنجا می‌گوید و بعد به سراغ نوجوانان می‌رویم. 

تهیه‌کننده «اینجا سینماست» درباره تفاوت این برنامه با «کافه رادیو» که پوشش جشنواره فیلم فجر را به عهده دارد، افزود: «کافه رادیو» برنامه گفتگو محور است که بر روی نقد فیلم‌ها تمرکز دارد و گزارش پردیس سینمایی ملت را هم به عهده دارد. ولی «اینجا سینماست» برنامه‌ای مردمی است که بیشتر صدای مردم درباره فیلم‌ها شنیده می‌شود. نقد فیلم در این برنامه وجود ندارد. 

فیلم فجر

وی در پاسخ به این سوال که علت انتخاب نوجوانان در برنامه چیست، توضیح داد: بخاطر اینکه می‌خواستیم نگاه نوجوانان را در فیلم‌ها و سینما‌ها داشته باشیم. ما همیشه سینما را از نگاه بزرگتر‌ها می‌بینیم. یعنی اگر بخواهیم منتقد هم باشیم، منتقد آدمی جاافتاده است که فیلم زیاد دیده و بحث درباره فیلم کرده است. خب، در شبکه جوان نگاه نوجوانان را در این زمینه کم داشتیم. از آنجایی که شبکه جوان کمربند زمانی برای برنامه‌های مخصوص نوجوانان دارد، «اینجا سینماست» هم در این کمربند زمانی پخش می‌شود. 

شهبندی با بیان اینکه برنامه‌های مختص نوجوانان در برنامه‌های مختلف رادیو خیلی کمرنگ بود، تصریح کرد: اگرچه برنامه‌های کودک، جوان و بزرگسال وجود داشت، ولی برنامه مخصوص نوجوانان و با حال و هوای آن‌ها نداشتیم. این خلا را رادیو جوان پر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
دم بچه های نوجوان گرم