معاون قضایی قوه قضاییه:

بخشی از مشکلات مهریه نیازمند اصلاح قوانین است

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در حوزه مهریه می‌توان شرایط را طوری مدیریت کرد تا از ورود افراد ناتوان در پرداخت مهریه به زندان‌ها جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: بر مبنای نگاه متعالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رافت اسلامی برای متهمان و محکومان نادم در قالب عفو محقق خواهد شد.

او تصریح کرد: نگاه جدید برای کمک به آزادی متهمان و محکومان نادم، دریچه‌ای به سوی افرادی است که حضور آن‌ها در جامعه مخل امنیت نخواهد بود و به دلیل آنکه فریب خورده بودند، اقداماتی را انجام داده اند که این افراد در هر مرحله‌ای که احساس ندامت کنند، باید به آن‌ها کمک شود.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: تحقق رافت اسلامی برای متهمان و محکومان نادم در مبنای چارچوب‌های قانونی و مشخص شده، دردست پیگیری است که در صورت تحقق، در عرصه بین المللی دشمن را خلع سلاح خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه مهریه نیز بر مبنای ساز وکار‌های موجود می‌توان شرایط را به شکل بهتری مدیریت کرد تا از ورود افراد به زندان‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه جلوگیری شود.

او با اعلام اینکه بخشی از مشکلات موجود در حوزه مهریه نیاز به اصلاح قوانین موجود دارد، اظهارداشت: ریاست قوه قضاییه بر مبنای آسیب شناسی روند‌های موجود، در صدد انجام اصلاحات قانونی است و البته در این زمینه تغییر فرهنگ و نگاه خانواده‌ها به موضوع مهریه نیز باید مد نظر قرار گیرد.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: لازم است که پرونده‌های مددجویان مربوط به مهریه که در زندان‌ها حضور دارند، در اسرع وقت از سوی روسای دادگستری‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی در پاسخ به درخواست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برای ساماندهی مسئله حاشیه نشینی نیز گفت: حاشیه نشینی در بسیاری از جا‌ها معلول عوامل مختلفی است که باید در مرحله نخست به این موارد توجه لازم صورت گیرد.

او با بیان اینکه حاشیه نشینی جرم زا است، تصریح کرد: بخشی از حاشیه نشینی به مشکلات اقتصادی بر می‌گردد و بخشی نیز ناشی از اجرا نشدن تکالیف قانونی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها است.

معاون قضایی قوه قضاییه تاکید کرد: معتقدم در حوزه املاک و اراضی با قوانین موجود نیز می‌توان به شکل بهتری امور را مدیریت و ساماندهی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی بر رفع مشکلات حوزه کارشناسی نیز تاکید کرد و حل مشکلات موجود در تعیین تکلیف اماکن موقوفه در تعامل بین ائمه جمعه و روسای دادگستری‌ها را نیز خواستار شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در سخنانی از پشتیبانی‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضایی استان قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار