اتمام مطالعات پایه‌ای خط تقویت انتقال گاز به تربت‌جام

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مطالعات پایه‌ای خط تقویت انتقال گاز به تربت‌جام کمتر از ۲ هفته به پایان رسید.

حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: کار مطالعات پایه‌ای خط تقویت انتقال گاز به تربت‌جام با به کارگیری تیم‌های متعدد و در سه شیفت کاری در کمتر از ۲ هفته به پایان رسید که در حالت معمولی این کار ۶ ماه زمان نیاز داشت.

او افزود: هفته آینده در هیات مدیره شرکت ملی گاز تصمیمات بعدی در خصوص این طرح گرفته می‌شود و قرار است خط انتقال گاز صالح آباد به تربت جام به صورت مستقیم از مسیر مستقیم پالایشگاه خانگیران، متصل شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد:پیش از این برای تقویت خط انتقال گاز ۶۵ کیلومتری، هزینه پنج هزار میلیارد ریالی با قُطر لوله ۱۰ اینچی مد نظر بود که در طرح انتقال مستقیم گاز از پالایشگاه خانگیران قُطر لوله ۱۶ اینچ و هزینه آن هشت هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

افتخاری بیان کرد: در حل مشکل مشترکان گاز در تربت جام نباید از حضور وزیر و همچنین استاندار و همراهی مردم چشم پوشی کرد و نحوه مدیریت موضوع نشان داد این استان با برنامه و توان است.

او تصریح کرد: رایزنی منطقه‌ای و استانی باعث شد در کمترین زمان، گاز قطع شده مشترکان متصل شود و در سال ۸۶ هم قطعی گاز در برخی نقاط استان از جمله کاشمر رخ داد و گاز تمام شهر آنجا قطع شد و تا ۲۰ روز قطع و وصل ادامه داشت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: بار دیگر از مردم تربت‌جام که به خاطر افت فشار گاز در سرمای بی سابقه ماه گذشته مشکلاتی برای ۱۷ هزار از مشترک ایجاد شد عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم با انجام کار‌های زیرساختی در دست اقدام سال‌های آینده مشکلی برای مشترکان گاز این شهرستان ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.