سفیر آمریکا در بغداد:

سفر فواد حسین به واشنگتن سفری مهم در زمانی مهم است

سفیر آمریکا در بغداد طی دیداری که با وزیر خارجه عراق داشت سفر او به واشنگتن را سفری مهم در زمانی مهم در تاریخ روابط دو کشور دانست.

سفیر آمریکا در بغداد در دیدار وزیر امور خارجه عراق سفر وی به واشنگتن در روز‌های آتی را سفری مهم در زمانی مهم در تاریخ روابط دو کشور دانست.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه عراق، «فؤاد حسین» در دیدار «آلینا رومانوسکی»، سفیر آمریکا در بغداد، تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و اهمیت تقویت سازوکار‌های همکاری دوجانبه میان عراق و آمریکا در خدمت به منافع دو کشور و نیز چالش‌های منطقه‌ای را بررسی کردند.

در این دیدار سفر آتی هیات عراقی به ریاست وزیر خارجه این کشور به واشنگتن طی چند روز آینده برای بررسی روابط سیاسی و امنیتی و اقتصادی بررسی و هماهنگی‌های نهایی درباره محور‌ها و دستورکار مذاکرات و دیدار‌ها انجام شد.

سفیر آمریکا در این دیدار تأکید کرد که کشورش اهتمام جدی به این سفر مهم دارد و ادعا کرد: این سفر در زمان مهمی در تاریخ روابط عراق و آمریکا انجام می‌شود. این سفر نشان‌دهنده پیشرفت روابط بغداد و واشنگتن است و در آن وضعیت حساس منطقه بررسی خواهد شد.

پیش از این نخست وزیر عراق اعلام کرده که بررسی مسائل مالی و اقدامات بانک فدرال آمریکا درباره مبارزه با پول‌شویی از محور‌های مهم سفر هیئت عراقی به آمریکا خواهد بود.

این ادعاهای سفیر آمریکا در عراق درخصوص روابط دو کشور درحالی مطرح می‌شود که چندی پیش نخست وزیر عراق درخصوص اختلال ارزی پیش آمده دراین کشور تلویحا اعلام کرده بود که آمریکا منجر به این اختلال شده است. به تازگی آمریکا مانع از تزریق پول عراق به بانک مرکزی این کشور از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
آقا
شهیدی چند..؟؟

لبخند.. و لبخند و لبخند...



التماس بیداری و هشیاری
آخرین اخبار