تأثیر برگزاری نمایشگاه بر رونق گردشگری و فروش صنایع دستی

نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جنوب کرمان، برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های مختلف را راهی برای جذب گردشگر، افزایش تولید و فروش صنایع‌دستی عنوان کرد.

کمال الدین ضیاءکمالی با اعلام اینکه دومین نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری به همت سازمان جهاد کشاورزی در جیرفت در حال برگزاری است، گفت: در این نمایشگاه، زنان توانمند روستایی و عشایر، صنایع دستی و تولیدات خود را برای نمایش و فروش به عرضه گذاشتند که قطعاً این امر سبب ایجاد انگیزه برای رونق صنایع دستی و مشاغل خانگی است.

او افزود: در این نمایشگاه بازدید کنندگان با صنایع دستی و غذا‌های محلی هفت شهرستان جنوبی کرمان (جیرفت، عنبرآباد، رودبار، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج و منوجان) آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

ضیاءکمالی تصریح کرد: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها فرصت بسیار خوبی برای شناساندن صنایع دستی محلی و تشویق صنعتگران و هنرمندان برای تولید است که کمک خوبی به اشتغال و اقتصاد در منطقه جنوب کرمان می‌کند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جنوب کرمان اظهار داشت: هم استانی‌ها می‌توانند در تعطیلات پیش رو به جنوب استان سفر کنند تا ضمن بازدید و خرید محصولات محلی این نمایشگاه، از آب و هوای خوب و بهاری منطقه لذت ببرند و از موزه باستان شناسی، محوطه‌های باستانی کنارصندل، شهرقدیم جیرفت و از جاذبه‌های گردشگری منطقه بازدید و در بوم گردی‌ها اقامت کنند و خاطره بیاد ماندنی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار