صنایع برای شرایط بحران آماده باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: صنایع برای جلوگیری از خسارت‌های سرما و قطعی گاز باید خود را برای شرایط بحرانی آماده کنند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: صنایع کشور برای تأمین انرژی خود با شرکت ملی گاز قرارداد ۸ ماهه دارند و این شرکت به آن‌ها تضمینی برای تأمین گاز در ۴ ماهه پایانی سال نمی‌دهد.

او افزود: صنایع استان اعم از کارخانه ها، مرغداری ها، گلخانه‌ها و واحد‌های صنفی می‌بایست در ۴ ماه از سال پیش بینی لازم را برای تأمین سوخت جایگزین انجام دهند تا خسارت نبینند.

عباس زاده تأکید کرد: وقتی با شرایط سختی مواجه می‌شویم اولویت با تأمین گاز خانگی است و در قرارداد‌های تأمین گاز آمده است که واحد‌های صنعتی و صنفی باید سوخت جایگزین داشته باشند.

صنایع نگران تأمین سوخت جایگزین نباشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: سوخت جزء ذخایر راهبردی است که برای شرایط بحرانی، تأمین آن انجام شده است.


بیشتر بخوانید


عباس زاده بیان کرد: آن دسته از واحد‌های تولیدی که با وجود تأمین سوخت جایگزین، خسارت دیده اند نگران نباشند و چنانچه در ارزیابی‌ها تشخیص داده شود سهمیه‌ها کفاف گرمایش را نکرده است، موضوع به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام می‌شود.

او تأکید کرد: در کنار صنایع و واحد‌های تولیدی و صنفی، مردم هم باید تمهیدات لازم را برای تأمین سوخت جایگزین بیندیشند تا در صورتی که گاز به هر دلیلی قطع شد با مشکل مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: برای آمادگی در شرایط بحرانی، تأمین حداقل یک بخاری نفتی یا برقی برای هر خانواده ضروری است؛ ممکن است به مدت ۱۰ سال هم از آن‌ها استفاده نکنیم، اما در شرایط اضطراری و قطعی گاز بسیار کارساز و حیاتی هستند.

برچسب ها: تأمین سوخت ، قطعی گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.