یک نشریه صهیونیستی می‌گوید آمریکا به رژیم صهیونیستی پیشنهاد همکاری گسترده در عملیات‌های سری و نیمه‌سری در ایران را داده است.

نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت می‌گوید سه مقام آمریکایی که اخیرا به اراضی اشغالی سفر کرده‌اند، به دنبال ارائه پیشنهاد‌های خود و توافق با رژیم صهیونیستی در خصوص ایران، عربستان و فلسطین به این سفر رفته‌اند.

گفته می‌شود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا که طی دو هفته گذشته به اراضی اشغالی سفر کردند، در تلاش بوده‌اند تا با کابینه «بنیامین نتانیاهو» معامله کنند.

به نظر می‌رسد آمریکا پیشنهاد داده «به‌ازای همکاری با واشنگتن در مورد ایران و عربستان، نتانیاهو برای بازگشت از تعهدات خود و تعهدات شرکایش در [کابینه] منتخب باید تلاش کند، وضعیت [در فلسطین اشغالی] را آرام نماید، وضعیت موجود در مسجدالاقصی را حفظ کند، جایگاه تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت نماید و از شهرک [سازی‌ها]جلوگیری کند.»

به گفته ناهوم بارنیا، تحلیلگر سیاسی در این روزنامه، خط قرمز عملکرد کابینه نتانیاهو در تمامی این مسائل از سوی واشنگتن مشخص می‌شود.

در ادامه این گزارش نوشته شده که «آمریکا به رژیم صهیونیستی پیشنهاد همکاری گسترده در عملیات‌های سری و نیمه‌سری در ایران را داده؛ اما نه در جنگ. با این حال اگر ایران از حدومرز هسته‌ای عبور کند، آمریکا گام‌های دیگری را مورد بررسی قرار خواهد داد که مژده خوبی برای اسرائیل است».

این روزنامه صهیونیستی در مورد عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر و عربستان نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی شروطی را مطرح کرده که چندان آسان نیست و نتانیاهو باید امتیاز آرام‌سازی وضعیت در مناطق فلسطینی‌نشین را به او بدهد و همچنین میان بن سلمان و دولت بایدن آشتی برقرار کند.

یدیعوت آحارانوت در ادامه می‌نویسد پایبندی به این قرارداد به معنای آن است که کنگره باید توافق تسلیحاتی آمریکا و عربستان را به رسمیت شناخته و هدف قرار دادن جان انسان‌ها در یمن را نادیده بگیرد. همچنین امضای توافق بدین معناست که کاخ سفید برای شاهزاده سعودی علیرغم دست داشتن او در قتل جمال خاشقچی، فرش قرمز پهن خواهد کرد.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو روز گذشته به امید جلب حمایت علیه برنامه هسته‌ای ایران، با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پاریس دیدار کرد. سفارت رژیم صهیونیستی در پاریس اعلام کرد موضوع گفتگوی دو طرف «تلاش بین المللی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران» خواهد بود.

نتانیاهو امیدوار است که متحدان غربی را وادار کند تا از هرگونه پیگیری برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ صرف نظر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
ااونها نزدیک نیم قرن است که دارند با ما دشمنی می کنند برن به جهنم مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
اسمش سر کار گذاشتن خبر گزاری هاشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
تا حالا همکاری میکردند حا لا‌ همبستگی
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
چه افتضاحى پس تا حالا اين كارايى كه مى كرده اسمش چى بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
یعنی تا حالا همکاری نمیکردن؟!!
آخرین اخبار