شکوری:

تلاش دشمنان انقلاب، در وقایع اخیر شکست خورده بود

مدیر ارشد وزارت اطلاعات گفت: تلاش دشمنان در وقایع اخیر، براندازی نظام سیاسی و بحث حجاب نبود، بلکه مسئله اصلی شان تجزیه ایران بود، اما به طور رسمی شکست خوردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت فارس اعلام کرد: همایش تخصصی "تبیین نقش و جایگاه اهل سنت استان فارس در تحقق تمدن نوین اسلامی که با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و علما و روحانیون اهل سنت و شیعه جنوب فارس و مسئولان استانی و شهرستان‌های جنوبی استان در لار برگزار شد.

شکوری مدیر ارشد وزارت اطلاعات با اشاره به اذعان صاحب‌نظران غربی در زمینه پرچمداری ایران در تمدن نوین اسلامی گفت: بسیاری فکر می‌کنند که تمدن نوین اسلامی رویایی بیش نیست، اما اندیشمندان غربی نگران این قضیه هستند که تمدن اسلام دوباره زنده شود.

او گفت: غربی‌ها برای مقابله با رشد اسلام و شکل گیری تمدن نوین اسلامی، بحث تنازعات قومی و تنازعات مذهبی درون ممالک اسلامی را مطرح کردند.

شکوری گفت: آن‌ها گفتند علاج این است که جدال درون تمدنی رخ دهد تا ما خیال مان از منظر تمدن مستقر در غرب مسیحی راحت شود و نگران شکل گیری تمدن نوین اسلامی نباشیم.

مدیر ارشد وزارت اطلاعات گفت: هر جا ماهواره‌های جریانات تندروی ضد شیعی به تعطیلی کشیده می‌شد، غربی‌ها آن را احیا می‌کردند و هر زمان ماهواره‌های افراطی و ضد سنی شیعه رو به کاهش بود آن را احیا می‌کردند؛ همه این‌ها از یک سرمنشأ هدایت می‌شود.

شکوری گفت: آن‌ها به دنبال حقانیت شیعه یا حقانیت سنی نیستند، آن‌ها به دنبال نزاع بین شیعه و سنی هستند.

او گفت: همان «حسین نصر» که در جریان تمدن نوین اسلامی به عنوان یکی از نظریه پردازان تمدن نوین اسلامی مطرح است و می‌گوید تمدن غرب تمام شد و ما در مرحله آبستن و شروع شکل گیری و شکل دهی به تمدن نوین اسلامی هستیم، بعد از جریان داعش در مصاحبه‌ای گفت متاسفانه شکل گیری جریان داعش ۵۰ سال تمدن نوین اسلامی را به عقب راند، آن‌ها با شکل دهی به جریان داعش، نزاعات گسترده درون اسلامی و درون دینی را شکل دادند، غلبه کردند و اسلام هراسی گسترده‌ای را شکل دادند.

مدیر ارشد وزارت اطلاعات گفت: گستردگی و رشد فزاینده اسلام در غرب بود که آن‌ها را نگران شکل دهی به تمدن نوین اسلامی کرد، آن‌ها دوباره به یاد نامه معروف «ژان پُل دوم» خطاب به آمریکایی‌ها افتادند که راهکار مقابله با اسلام گرایی در غرب، غرب نیست، بلکه در آسیاست، به همین دلیل ماجرای هزاره سوم را مطرح کردند که این هزاره باید هزاره فتح آسیا باشد.

شکوری گفت: تئورسین‌های غربی به مراتب بیشتر از نخبگان اسلامی نسبت به شکل گیری تمدن نوین اسلامی باور دارند و آن‌ها بیشتر نگران هستند، اما در داخل وقتی اسم تمدن نوین اسلامی پیش می‌آید برخی از نخبگان می‌گویند این‌ها توهمی بیش نیست و یک سری رویا‌های متوهمانه برآمده از نخبگان دینی است.

او با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان، گفت: غربی‌ها گفتند اگر بتوانیم درون ممالک اسلامی، اقوام را به جان هم بیندازیم دیگر نگران شکل گیری تمدن نوین اسلامی نخواهیم شد، جریان ضداسلامی و اسلام هراسی را در سطح گسترده راه اندازی کردند تا جلوی رشد اسلام گرایی در آمریکا و اروپا را بگیرند.

مدیر ارشد وزارت اطلاعات در مورد وقایع اخیر نیز گفت: در فرآیند و بستر «نه به حجاب اجباری» بود که خانم مهسا امینی فوت کرد، همه چیز تمام بود، خانم بود، کُرد و مسافر بود، فاقد سابقه سوء بود، در بحث حجاب توسط گشت ارشاد در پلیس امنیت اخلاقی با وی برخورد شده بود و همه چیز در بستری بود که از هشت ماه قبل آتش بیاری گسترده‌ای را رقم زده بودند.

شکوری گفت: این بار مهسا امینی در بستر نه به حجاب فوت کرده بود و سوژگی کاملی داشت، موج را به وجود آوردند، اغتشاشات شکل گرفت، آن‌ها ابتدا به دنبال بی ثباتی در ایران بودند، اما وقتی مدل خشونت و اغتشاش را دیدند که جنسش خشونت و نفرت است تغییر هدف دادند، نفرت در اوج خود است، فحاشی جای شعار می‌نشیند، فرقی هم نمی‌کند که دانشگاه شریف باشد یا میدان انقلاب، تلفات و خشونت هم بالاست و وقتی دیدند فضا، فضای خشونت و نفرت است تمام گروه‌های نرم در کنار گروه‌های سخت قرار گرفتند و به تدریج، بحث تجزیه ایران را مطرح کردند.

او گفت: سعودی نشنال (شبکه تروریستی ایران اینترنشنال) تمام تمرکزش را بر روی دعوت از عناصر شاخص تجزیه طلب گذاشت و این دفعه روی تجزیه از روی الگوی سوری سازی تمرکز کردند، گفتند باید خشونت را به اوج ببریم، گروه‌های دست به اسلحه بیایند، میان مردم قرار بگیرند، به سمت نیرو‌های امنیتی شلیک کنند و نیرو‌های امنیتی ناخودآگاه شروع به تیراندازی به سمت آن‌ها می‌کنند، توان تفکیک کردن ندارند، کشتار گسترده‌ای رقم می‌خورد و اولین سوری سازی اتفاق می‌افتد.

شکوری گفت: بدون ایران، چیزی به نام تمدن نوین اسلامی وجود نخواهد داشت، چون مسئله در نظام واره‌های قدرت است.

شیطنت‌های دشمن و تقویت اقتدار جمهوری اسلامی

کوثری مدیرکل اطلاعات استان فارس گفت: استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی متکی بر نیرو‌های درون خودش است که این موضوع، عظمت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

او گفت: در این کره خاکی جایی وجود ندارد که حکومتی مستقل همچون جمهوری اسلامی داشته باشد، آن هم از این نوع، معمولا کشور‌ها به قدرت‌های بزرگ وابستگی دارند.

مدیرکل اطلاعات فارس گفت: استقلال، امنیت و اقتدار ما مثال زدنی است و همین موضوع باعث دشمنی شده است، یعنی اگر ما کشور مقتدر و تاثیرگذاری نبودیم کاری به کار ما نداشتند.

کوثری گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که با ما دشمنی دارند بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری دچار خطای محاسباتی هستند، یعنی خطای محاسباتی آن‌ها باعث می‌شود که روز به روز علیه جمهوری اسلامی شیطنت کنند و از آن طرف، این شیطنت‌ها باعث اقتدار جمهوری اسلامی و از آن طرف باعث شکست و ذلت دشمن شده است.

او گفت: هرچند که در جنگ تحمیلی هزینه‌های زیادی دادیم، شهدای زیادی را تقدیم کردیم و مناطق زیادی از کشور ما را تخریب کردند، اما به برکت این دفاع مقدس، جمهوری اسلامی بیمه شد، چون ما از نظر نیرو وارث یک حکومت شاهنشاهی بودیم و تنها نیروی نظامی کشور در زمان شاه ارتشی بود که اصلا جنگی ندیده بود، اما با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس لشکریانی به نظام جمهوری اسلامی تقدیم شد که در فتنه‌های ۴۴ سال گذشته از نظام دفاع کردند.

مدیرکل اطلاعات استان فارس گفت: امروز، مجموعه‌های اطلاعاتی نظام در سطح دنیا حرف برای گفتن دارند، شیطنت‌هایی که برای ما می‌کنند باعث تقویت نظام می‌شود.

کوثری در مورد تحریم‌های غرب علیه ایران گفت: اگر این تحریم‌ها نبود ما همچون گذشته نفت می‌فروختیم و در مقابل، مایحتاج مان را تامین می‌کردیم و به فکر نوآوری و فناوری نمی‌افتادیم، اما الآن در حوزه‌های مختلفی پیشرفت کرده ایم، این‌ها همه از برکات همین فشارهاست، هرچند فشار‌هایی بر مردم تحمیل می‌شود، ولی برکات این فشار‌ها باعث بیمه کردن و تضمین نظام می‌شود.

او، در مورد تهاجم فرهنگی گفت: دشمن به صورت هدفمند مسائل را دنبال می‌کند؛ در اغتشاشات اخیر، آن‌ها به دنبال بهانه بودند که اتفاقی بیفتد و اهداف خودشان را دنبال کنند.

مدیرکل اطلاعات استان فارس گفت: با فوت خانم امینی موج سواری دشمن شروع شد، اما بازهم خطای محاسباتی کردند و مسئولان نظام با درایت ورود کردند.

کوثری با اشاره به ابراز همدردی مسئولان عالی نظام و قوای سه گانه با خانواده خانم امینی تصریح کرد: به صورت علمی هم ثابت شد که فوت خانم مهسا امینی، مرگ طبیعی بوده است.

مدیرکل اطلاعات استان فارس گفت: تقریبا تمام کشور‌های اروپایی از این اغتشاشات حمایت کردند، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم به صورت شبانه روزی به این موضوع ورود و افراد را تحریک کردند و تمام تلاش شان هم برخورد با نظام بود.

کوثری گفت: انسجام بی سابقه‌ای بین عناصر این کشور‌ها و عناصر معاند و ضدانقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج شکل گرفت، موضع گیری‌هایی که کردند هم با هدف ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بود و بیشتر جریان‌های ضدانقلاب (منافقان، تجزیه طلبان، سلطنت طلبان، چپ، مارکسیست، بهائیت، تکفیر، داعش و...) در این حوزه ورود کردند و یک جنگ ترکیبی به تمام معنا را در حوزه‌های مختلف بر کشور تحمیل کردند.

او با اشاره به آسیب شناسی اتفاقات اخیر گفت: دشمن به شدت در حوزه دینی، فرهنگی و مذهبی کار می‌کند، از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای تضعیف باور‌های اعتقادی و دینی جوانان استفاده می‌کند، هرچند که به فرموده مقام معظم رهبری جوانانِ انقلابیِ نظام جمهوری اسلامی همچنان پشت انقلاب اسلامی هستند و فرمودند که دهه‌های هشتادی و نودی انقلابی‌تر از دهه‌های شصتی هستند.

مدیرکل اطلاعات استان فارس گفت: البته نسبت به این قشر (نسل جدید) کوتاهی‌هایی شده است، فرقی هم نمی‌کند که اهل سنت باشد یا شیعه، جوانان متعلق به این کشور و نظام هستند.

کوثری گفت: نباید اجازه دهیم که ناهنجاری‌های اجتماعی جوانان را به این شکل مبتلا کند و طبیعی است که هم برای خودشان هزینه ایجاد می‌کنند و هم برای نظام.

او با اشاره به اهمیت نقش خانواده گفت: خانواده‌ها بسیار مهم هستند، بیشتر کسانی که دستگیر شدند خانواده هایشان به تربیت اسلامی و دینی فرزندان شان توجهی نداشتند.

مدیرکل اطلاعات استان فارس گفت: ما در استان فارس، شاهد انسجام، هماهنگی و همراهی بسیار خوب مجموعه‌های مختلف بودیم، در جریان اخیر روحانیون و علمای اهل سنت و شیعه پا به پای هم از نظام و ارزش‌های انقلاب و ولایت حمایت کردند و پای نظام بودند، این باعث افتخار ماست.

کوثری خطاب به روحانیون و علمای اهل سنت و شیعه اظهار داشت: هم نظام قدردان حضور، فعالیت و تلاش تک تک شماست و هم شما قدردان خدمات نظام هستید.

در بخش دیگری از این همایش، سیدمهدی خادمی سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس اظهار داشت: از جنگ تمام عیار اقتصادی گذر کرده ایم و از این معبر نیز گذر خواهیم کرد.

او گفت: با تکیه بر بستر دیپلماسی وحدت و به پشتوانه خداباوری، درستکاری و سخت کوشی مردمان خونگرم لارستان بزرگ از اوز، گراش، خنج، جویم، لامرد و مُهر اصیل به ویژه با تکیه بر قابلیت‌های بسیار مستعد برادران مهربان اهل سنت که در طول تاریخ چند هزارساله اخیر بنیان تجارت و بازرگانی را از تمدن ایران زمین در گستره پهناور هند، چین و ماچین به نام ایران ضرب کرده و در تعاملی مسالمت آمیز در بالاترین سطوح ریاست و وزارت مدیریت اجتماعی و اقتصادی دربار دول خارجی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا هندوستان و توابع را در دست گرفته اند به پیش خواهیم رفت.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: برای نخستین بار در پهنه فارس که همیشه لایق اولین‌ها بوده و است، حول محور مثلث طلایی دیپلماسی سه گانه وحدت، جهاد تبیین و دیپلماسی اقتصادی، ذیل قرارگاه جهادی اقتصادی و سرمایه گذاری کوثر به ریاست دکتر ایمانیه، استاندار فارس و راهبری دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال معاونت اقتصادی استانداری فارس مجموعه اقدامات و برنامه‌های جهادمحور زیر را با رویکرد تحول گرای اقتصادی در منطقه لارستان و لامرد و استان فارس و برای نخستین بار در کشور به مرحله اجرا درخواهیم آورد.

او در ادامه گفت: دفاتر عملیاتی مرکز خدمات مشاوره سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور برای اولین بار در شهرستان‌های لار و لامرد ذیل کارگروه دیپلماسی اقتصادی با هدف تجمیع بانک اطلاعاتی اهالی استان مقیم خارج از کشور، ساماندهی، سازماندهی و مدیریت فرآیند جلب مشارکت‌های اقتصادی و جذب و هدایت سرمایه‌های اهالی استان مقیم خارج به سمت فرصت‌های مولد و اشتغال آفرین در منطقه و استان راه اندازی شده است.

به گفته این مقام استانداری فارس، بازافتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه و تثبیت نیروی شاغل جهت فعالیت تمام وقت دفتر لارستان پس از چندین سال فعالیت پاره وقت و تعطیلی مستمر با هدف پوشش و مدیریت ماموریت‌های متنوع کنسولی و اقتصادی فی مابین فعالان اجتماعی و اقتصادی منطقه و دولت‌های خارجیِ هدف ذیل کارگروه اقتصادی از دیگر اقدامات در راستای تقویت مناسبات این منطقه با خارج کشور بوده است.

خادمی همچنین از برنامه ایجاد اولین شعب اتاق بازرگانی شهرستانی؛ پس از اتاق بازرگانی شیراز، در شهرستان‌های لار و لامرد سخن گفت و اظهار داشت که این اقدام با هدف تکمیل چرخه و بازآرایی پنجره واحد صادرات و واردات استان از منطقه لار و لامرد صورت خواهد گرفت.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: افتتاح اتاق و پنجره واحد سرمایه گذاری ذیل قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر با هدف تسهیل در فرآیند صدور مجوز‌های کسب و کار و تضمین روند سرمایه گذاری و تولید و اشتغال در تمام فرمانداری‌های شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های فراروی این دفتر است.

او همچنین گفت: در حوزه برون مرزی و در راستای سیاست‌های همسایه محوری دولت سیزدهم، پیگیری انتصاب رایزنان بازرگانی بومی منطقه و استان در دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کشور‌های همسایه از جمله ماموریت‌هایی است که در دولت سیزدهم شروع شده است.

به گفته خادمی، افتتاح دفاتر ویژه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی اهل سنت و شیعه منطقه در پایتخت‌های کشور‌های همسایه با محوریت استان فارس نیز در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.