«هوک» ادای دینی به مردمانی که مشقِ مسلکِ پهلوانی می‌کنند

پوستر فیلم سینمایی «هوک» که ادای دینی به مردم سیستان و بلوچستان است همزمان با چهارمین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد.

«هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور از تازه‌ترین تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است و مهدی تراب‌بیگی نگارش فیلمنامه این فیلم سینمایی را برعهده داشته است.

این فیلم به زعم کارگردان خود ادای دینی به مردم شریف سیستان و بلوچستان است و در خلاصه داستان آن آمده است: «دو برادر ورزشکار بلوچ برای رسیدن به آرزو‌های بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند.»

امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و... گروه بازیگران «هوک» را تشکیل می‌دهند.

حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی «هوک» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دل‌نوشته‌ای «هوک» را نشانه‌ای واقع‌گرایانه بر سیستان و بلوچستان؛ خاک مردمان غیور توصیف کرد.

 در متن کامل دل‌نوشته حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی «هوک» که همزمان با اکران آن در پردیس سینمایی ملت منتشر شده، آمده است: «هوک تصویرنوشته‌ای از سیستان و بلوچستان، مهد مردمان غیور و پراز مهر و دوست‌داشتن است؛ مهربان‌دلانی که مشقِ مسلکِ پهلوانی می‌کنند. «هوک»، نگاهی واقع‌بینانه به چهره‌ی زخم خورده‌ی استانم از سینما، در سال‌های بی مهری به آن ا‌ست ... «هوک» نشانه‌ای است واقع‌گرایانه بر سیستان و بلوچستان؛ خاک مردمان غیور که سعی کردیم با قاب‌های زیبا این خاک را به تصویر بکشیم.»

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در سراسر کشور در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار